י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

עובדות 'הידברות' השתמשו במידע רפואי חסוי כדי להניא נשים לבצע הפלה

כתב אישום הוגש נגד מזכירה רפואית ושתי עובדות בעמותה בשם "הידברות", שהעבירו ביניהן מידע רפואי חסוי אודות נשים מטופלות המרפאה, המיועדות לבצע הפלה, וזאת בכדי להניא אותן מביצוע הפלה מטעמים אידאולוגיים דתיים

צילום: קובי גדעון, פלאש 90
צילום: קובי גדעון, פלאש 90



מזכירה רפואית הואשמה בהעברת מידע רפואי חסוי ורגיש לעובדות עמותת 'הידברות', בנוגע לנשים שתכננו לביצוע הפלה, וזאת על מנת למנוע זאת בעדן.

על פי כתב האישום, שהוגש היום (ראשון) על ידי עו"ד אפרת פאר-גרונדלנד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, הנאשמות, מזכירה רפואית במרפאה פרטית בבאר שבע ושתי עובדות בעמותה בשם "הידברות", העבירו ביניהן מידע רפואי, חסוי ורגיש אודות נשים מטופלות המרפאה, המיועדות לבצע הפלה, וזאת בכדי להניא אותן מביצוע הפלה מטעמים אידאולוגיים דתיים.

על פי כתב האישום, בת 25 מבאר שבע, במסגרת עבודתה במרפאת "שבע עיניים בנגב" הייתה חשופה לפרטים אישיים על אודות מטופלות המיועדות לבצע הפלה במרפאה. היא יצרה קשר עם בת 47 מפתח תקווה, עובדת במשרדי אמ"א (אמא מצילה אותי) שבעמותת הידברות, במטרה למסור לה מידע אישי על אודות המטופלות, וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן, וללא אישור מכל גורם במרפאה, וזאת בכדי להניא אותן מביצוע ההפלה.

תושבת פ"ת העבירה את המידע האישי על אודות המטופלות לנאשמת נוספת, בת 53 מבני ברק, מנהלת משרדי אמ"א בעמותת הידברות, בכדי שהאחרונה תיצור קשר טלפוני עם המטופלות, וזאת ללא ידיעתן או הסכמתן, ותנסה להניא אותן מביצוע הפלה. על סמך המידע האישי שקיבלה. תושבת בני ברק שורץ יצרה קשר טלפוני עם מטופלות המרפאה וניסתה להניא אותן מביצוע הפלה. הנאשמות פעלו כך משך מספר חודשים, עד שאחת הנשים, שאליהן פנו כדי לשכנעה להימנע מביצוע הפלה, התלוננה בפני משרד הבריאות.

בהמשך לתלונה זו, נפתחה חקירה פלילית של הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים. החקירה חשפה את האופן בו הגיע המידע הרגיש לידי עמותת הידברות, את שיטת הפעולה ואת חלוקת התפקידים בין הנאשמות.

כתב האישום מייחס לנאשמות עבירות של פגיעה בפרטיות על פי חוק הגנת הפרטיות. ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה נמסר כי ההחלטה על הגשת כתב האישום מבטאת את מדיניות משרד המשפטים, הרואה בחומרה עבירות של שימוש ומסירת מידע רפואי, אישי וחסוי ללא הסכמת המטופלים ובניגוד למטרה לשמה נמסר המידע, בוודאי כאשר הדבר נעשה תוך ניצול מצבן השברירי ומצוקתן של נשים הצפויות לבצע הליך של הפלה.

"המזכירה שהעבירה מידע להידברות הציגה את עצמה כמי שעובדת ב'מכון הפלות' פרטי ועשתה זאת ביוזמתה ומבלי שנתבקשה לכך" אומרים בארגון הידברות בתגובה לכתב האישום. "המידע לא הופץ ולא נעשה בו כל שימוש לרעה נגד אותן נשים, כך שאין שום פגיעה בפרטיות, כפי שנטען בכתב האישום. הידברות פועלת בהסכמת הנשים בלבד ואם האישה דוחה את הסיוע של הידברות - הקשר איתה נפסק מיידית". עוד הוסיפו, "אנו גאים על כך שבזכות פעילות הידברות ניצלו חייהם של אלפי תינוקות בישראל".
הפלה הידברות מידע חסוי בדיקות רפואיות מרפאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד