י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

שבוע לחג - שריפה בקריית הישיבה: "נותרנו חסרי כל" • תיעוד

שבוע לפני חג הפסח, שריפת ענק כילתה אחד ממבני הישיבה בקהילת הדגל התורנית הצרפתית, שבוע לפני חג הפסח, בה מתגוררים משפחות רבות של אברכים • האברכים שנותרו חסרי כל: "חושבים קודם כל על היום בערב, לא על חג הפסח" • תיעוד

השריפה הגדולה בסוף השבוע
השריפה הגדולה בסוף השבוע



זעזוע בצרפת: שריפת ענק כילתה מבנה גדול מימדים של הישיבה הבולטת בפרברי צרפת, ושש משפחות אברכים שמתגוררות במקום ניצלו בניסי ניסים. הנזק העצום מוערך במיליוני יורו. צוות הישיבה ותלמידיה בהלם מוחלט. "לא יודעים מאיפה להתחיל".

השריפה הכתה בישיבת נובהרדוק, בית יוסף, אחת הישיבות המובחרות בצרפת ובעולם התורה בחו"ל, שבוע בלבד לפני חג הפסח, ולמרות הנס העצום בו אף אחד לא נפגע מהשריפה, לאחר שחילצו בניסים את עשרות הדיירים בבניין, אבות ואימהות ילדים ותינוקים, לא נשאר דבר, והמבנה כולו שרוף לחלוטין".



על פי העדויות מהמקום, אחד האברכים הרגיש ריח של שריפה באמצע הלילה, ומיהר להוציא את כל הדיירים מהבניין. דקות לאחר מכן, הבניין עלה בלהבות ולא נותר ממנו דבר. "יצאנו עם פיג'אמות לרחוב, ואף אחד לא חלם שתוך דקות הבניין כולו ייעלם עם כל הזיכרונות שלנו, הבגדים, הספרים, הכל, לא הצלחנו להוציא דבר חוץ מאת גופנו ב"ה שניצל בניסים גלויים".

הרב יעקב יום טוב, מהקהילה המקומית מספר ל'בחדרי חרדים' כי הדירה שבו הוא גר בישיבה מזה 11 שנה, נשרפה כליל, "הנזק לקהילה הוא פשוט בלתי נתפס, נזק של מיליונים, אנחנו לא יודעים מה לעשות כרגע, חוץ מלהודות לה' שניצלנו, לגבי פסח אין לנו מושג איפה נהיה, כעת חושבים רק על הערב, מחר, איפה נהיה, מה נאכל ואיך נסתדר עם ביגוד, ב"ה שהישיבה עוזרת וגם הקהילה נרתמת".

אחד האברכים בישיבה מספר כי מדובר בשריפה שפרצה בגלל העצים של החימום שהיו במקום, אנחנו במזג אוויר מאד קר, מינוס שתי מעלות, וברגע שהעצים נדלקו – הבניין הפך למאכולת אש תוך דקות, אני לא יודע מה היה קורה אם האברך שהריח את השריפה והעיר את כל המשפחות, לא היה עושה זאת, היינו פה באסון בלתי נתפס, מדובר בנס גלוי".

"בישיבה לומדים למעלה ממאה בחורים. למזלנו, בסוף הזמן הם יצאו לחיזוק במקום מרוחק, וכך נמנע אסון גדול".

הרב יום טוב סיפר לתקשורת המקומית על רגעי החרדה בשעת השריפה. "ספרנו את הילדים שהוצאנו וגילינו שיש שתי ילדים שחסרים. שתי מבוגרים רצו לתוך הבניין הבוער וממש שלפו אותם ברגע האחרון".

לדבריהם אברכי הקהילה מנסים להירתם, וגם הוקמה קרן של ממש להצלת האברכים שנותרו חסרי כל "מצאו לנו דירות להתארח בהם בינתיים, ממחר האוכל יהיה מאורגן והמשפחות יאכלו ביחד".

"זה נס שלא מעכלים אותו, כמה הקב"ה אוהב אותנו שהצלחנו לצאת בלי פגע למרות כל הילדים הקטנים והלחץ והצעקות וכו'. אנחנו עדיין לא חושבים על פסח. חושבים על היום ומחר. מחפשים דירות לאכלס את המשפחות, ומתחילים להתארגן מההתחלה עם בגדים וכל מה שצריך".

הנהלת הישיבה נערכת לסייע לאברכים ומשפחותיהם, ועתידים להגיע לארץ להתברך ע"י גדולי ישראל המלווים את הישיבה. "מדובר באברכים שמוסרים את נפשם למען הישיבה והבחורים, כולם התכוננו כמו כל עם ישראל לפסח, ופתאום בלי כל הכנה – הבית שלהם עלה בלהבות ולא נותר להם דבר ומי שיכול לעזור שיפנה למספר 0747871226".

השריפה הגדולה











שריפה צרפת בית יוסף נובהרדוק חסרי כל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד