כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מועמד חרדי בי-ם? יהדוה"ת: רק אחרי פסח

לאחר הודעת ברקת כי לא יתמודד לקדנציה נוספת על ראשות העיר ירושלים, ביהדות התורה יכנסו דיון מיוחד לאחר חג הפסח • ״המסקנות יובאו בפני ראשי המפלגות ולהכרעת מרנן ורבנן גדולי ישראל״, נאמר בהודעת המפלגה

יוסי דייטש. צילום: משה גולדשטיין
יוסי דייטש. צילום: משה גולדשטיין צילום: משה גולדשטיין



לאחר הודעת ברקת כי לא יתמודד לקדנציה נוספת על ראשות העיר ירושלים, ביהדות התורה יכנסו דיון מיוחד לאחר חג הפסח.

בהודעה שפרסמה סיעת ׳יהדות התורה׳ בעיר הודו הנציגים לניר ברקת ״על שנים של עבודה משותפת, ומאחלים לו הצלחה בהמשך העשייה הציבורית״.

עוד נכתב כי ״סיעת יהדות התורה שהינה הגדולה במועצת העיר ואשר מייצגת את הציבור הגדול והרחב בירושלים, רואה את נושא ראשות העיר מתוך אחריות רבה וכנושא המחייב שיקול דעת רחב ומעמיק״.

״לאחר חג הפסח הסיעה תקיים דיון פנימי ובחינה יסודית של הנושא אל מול האתגרים״ נכתב, זאת במטרה לבחון את שאלת המועמד לראשות העיר. ״המסקנות וההמלצות יובאו בפני ראשי המפלגות ולהכרעת מרנן ורבנן גדולי ישראל והרבנים, מתוך מטרה לפעול באחדות ואחריות לטובת הציבור ותושבי ירושלים עיר הקודש״.

נציין כי שאלת ההתמודדות עומדת בעינה כאשר השיקול העיקרי הוא האם להציב מועמד חרדי שספק אם ינצח או לפעול דרך ראש העיר שאינו חרדי אך לנצל את הגוש הפוליטי החרדי שהוא הגוש הגדול ביותר במועצה כדי לפעול למען החרדים בעיר.

אם יחליטו במפלגות החרדיות להציב מועמד משלהם יאלצו ראשית לאחד את כלל הסיעות החרדיות מאחוריו ומניסיון העבר מלמד כי הדבר לא יהיה קל. זאת בנוסף למאמץ להביא קולות שאינם חרדים.

במקרה והקול החילוני יהיה מפוצל לשני מועמדים משמעותיים, גדלים סיכוייו של מועמד חרדי.
יהדות התורה ירושלים דגל התורה מועמד אחרי פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד