כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אזעקות בעוטף עזה: מערכת כיפת ברזל הופעלה בשל ירי מקלעים

יממה לאחר חדירת המחבלים, אזעקות בעוטף עזה. מערכת כיפת ברזל הופעלה הערב, ודווח תחילה על ירי רקטות. אך דובר צה"ל מבהיר: "לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל. האזעקות הופעלו ממיירטי כיפת ברזל שזיהו ירי מקלעים וירו לעברם"

צילום: מרים אלסטר, פלאש90
צילום: מרים אלסטר, פלאש90



יממה לאחר חדירת המחבלים, אזעקות בעוטף עזה. הערב (ראשון) בסמוך לשעה 22:30 הופעלו מערכות אזעקת צבע אדום בישובי עוטף עזה ואיזור התעשייה חוף אשקלון.

מערכת ההגנה כיפת ברזל שיגרה מספר טילים, ולפי הדיווחים נורו רקטות מרצועת עזה. אך דובר צה"ל, תא"ל רונן הבהיר שלא נורה מטח רקטות על ישראל. "לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל והמצב הוא מצב שגרה. כלל האזעקות הופעלו ממיירטי כיפת ברזל שזיהו ירי מקלעים וירו לעברם", הסביר.

על פי דיווחי הפלסטינים, צה"ל כבר בשלב זה הגיב בירי בתגובה לשיגורים - בירי ארטילרי של צה"ל לעבר בית לאהיה, משם בוצעו חלק מהשיגורים לעבר עוטף עזה. סביר להניח כי במהלך השעות הקרובות צה"ל יגיב בירי נוסף בתגובה לשיגור מטח הרקטות.


צילום: בטחון שדה

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אתמול חדרו מספר מחבלים מדרום רצועת עזה לעבר שטח ישראל תוך כדי חיתוך הגדר, ובאמצעות חומר דליק, הציתו כלי הנדסי המבצע את עבודות בניית המכשול נגד המנהרות.

רק לאחר כשלוש דקות, טנק צה"ל התקרב לעברם והמחבלים הספיקו לברוח חזרה לתוך תחומי רצועת עזה.

‏מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "ארבעה פלסטינים חצו הערב את הגדר בדרום רצועת עזה וניסו לפגוע בכלים על המכשול התת קרקעי נגד המנהרות", בניגוד לתיעוד הוידאו בו נראו המחבלים מעלים באש את הכלי ההנדסי. "כוח צה"ל התקרב אליהם והם ברחו חזרה לרצועה".

דובר צה"ל מוסר כי בשל כך, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב מטרת טרור של ארגון הטרור חמאס במחנה אימונים ברפיח, דרום רצועת עזה. צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע.

"האירוע בו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה".
עזה מחבלים חמאס רקטות גראד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד