י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

כוכב הפגנות 'הפלג' שנעצר, יובא בפני קצין

הבחור המזוהה מכל מהפגנות 'הפלג הירושלמי' נעצר אמש בנתב"ג • ל'בחדרי' נודע כי ביאלה שוהה מאז אמש במעצר בבסיס תל השומר והוא צפוי להיות מובא היום לדין משמעתי בפני קצין שיחליט אם ולכמה זמן להאריך את מעצרו

ביאלה באחת מהפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ביאלה באחת מהפגנות הפלג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



אהרן ביאלה שנעצר אתמול בנתב"ג, הוא משתמט דמ"ש (דין משמעתי) שוהה במעצר בתל השומר וצפוי לעונש קל.

אמש (ראשון) כשעה לפני חצות, הגיע לנמל התעופה בן גוריון, תלמיד 'הפלג הירושלמי' במטרה לטוס לארצות הברית על מנת לעשות את חג הפסח בקרב בני משפחתו.

במהלך בדיקת הדרכונים במעבר הגבול, התברר כי הוא דרוש לחקירה לרשויות צה"ל והוא עוכב בנקודת המשטרה בנתב"ג עד להגעת נציגי המשטרה הצבאית שהעבירו את ביאלה למעצר בבסיס תל השומר.



ל'בחדרי חרדים' נודע כי במערכת הצבאית ביאלה מופיע כמשתמש משירות צבאי מאז חודש נובמבר 2017, כך שהוא מוגדר כ'משתמט דמ"ש' והיום ככל הנראה יובא בפני קצין משמעתי שיחליט האם ולמשך כמה זמן יוארך מעצרו.

יצוין, כי עצורים בצה"ל ניתן להחזיקם במעצר למשך 48 שעות עד שהם מובאים לדיון הארכת מעצר, בשונה מההליך הפלילי בו לא ניתן להחזיק אדם במעצר למעלה מ-24 שעות ללא שבית המשפט האריך את מעצרו.

עו"ד מנחם שטאובר, שמייצג את ביאלה הגיש לאחרונה בקשה לבית משפט העליון, שיורה על קיצור הזמן מאז מעצרו של אדם על ידי רשויות צה"ל ועד הבאתו בפני קצין או בית הדין הצבאי. בג"צ הודיע כי מדובר בהליך שנמצא כבר בתהליכים, ובית המשפט נתן למדינה תקופה של שישה חודשים להשלים את התהליך ולהגיש הודעת עדכון על עבודת המטה שהוקם לצורך ביצוע התכנית.
אהרן ביאלה הפלג הירושלמי נתבג כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד