ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

הגר"ד לאו על המתיחות עם הראשל"צ: "אפשר לתת עצה, לא להתערב"

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו התייחס לראשונה לכמה נושאים טעונים ברבנות הראשית. תדמיתה של כשרות הרבנות: "מה שחסר לנו זה יחסי ציבור" • הטענות נגד המשגיחים: "הוצאת דיבה" • ועל המתיחות ששוררת בינו ובין עמיתו הראשל"צ: "אמרתי לו, תשמור על הרועים שלך" • האזינו

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו התייחס למתיחות השוררת בין שני הרבנים הראשיים לישראל ואמר כי, "לכל אחד בתחום העבודה שלו יש את הרעיונות שלו כיצד להגדיל תורה". הרב לאו הוסיף, "אם כל אחד עובד בתחומו ולא מתערב בתחום זולתו אז הכל בסדר. ואם מתערבים, אז אפשר להגיד "טעיתי. עסקתי בדברים שלא שלי".

הרב לאו אמר את הדברים בראיון לרונן גרוס ברדיו קול ברמה. על הרקע למתיחות שנוצרה בין שני הרבנים הראשיים אמר הגר"ד לאו, "יש תמיד שועלים קטנים שמחבלים בכרמים. ביום שנבחרנו ניגשתי אליו (לראשון לציון) - אז לא היה לו ניסיון ברבנות - סיפרתי לו מה שעשיתי במודיעין - שם אמרתי לרב השני, "אתה יכול לתת עצה אבל לא להתערב". זה גם הדבר הנכון שצריך לעשות פה ברבנות".



הרב מפנה את האצבע המאשימה כלפי הסובבים את הראשון לציון. "כתוב בתורה ויהי ריב בין בן רועי מקנה אברהם לבין רועי מקנה לוט. אומר הספורנו שם, "המריבה היתה בין הרועים בלבד אבל הכנעני והפריזי רואים וחושבים שהמריבה בין אברהם ללוט".

אומר אברהם ללוט: "היפרד נא מעלי!" אמרתי לו, "את האפשרות של 'היפרד נא מעלי' אין לנו כל כך.... מה שכן- יש לנו לזכור שהיהודי והיהודיה יושבים בארץ, אז אם אתה תשמור על הרועים שלך שלא יעשו דברים לא ראויים - יהיה קידוש שם שמיים".

הרב לאו התייחס גם לנושא מאבק הכשרויות בישראל. על אלו שמערערים על בלעדיות הכשרות של הרבנות אמר: "בעשור האחרון ישנו מאבק קשה מול אלו שרוצים "מדינת כל אזרחיה" מול אלה שהם "שומרי החומות" כמו הרבנות הראשית לישראל".

מנגד, על אלו שמעדיפים רק כשרות של בדצ"ים אמר הרב הראשי: "בלי הרבנות הבדצי"ם לא יסתדרו. מה שחסר לנו זה יחסי ציבור, אבל אני לא הכתובת", הוסיף.

על הביקורת המושמעת כנגד משגיחי הכשרות מטעם הרבנות, אמר הרב לאו, "להגיד שמשגיחי הכשרות לא ישרים בגלל שהם מקבלים משכורות מידי אלו שהם מפקחים עליהם - זו בושה. זו הוצאת דיבה על כל משגיחי הכשרות".
הרב דוד לאו הרב יצחק יוסף הרבנים הראשיים הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד