י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאחורי הקלעים: נחשף מכתב הרבנים נגד עמדת גפני

חשיפת 'בחדרי': המכתב שקורא לאברכים לחתום על 'ביטוח האברכים' • כהן מגיב לגפני "פוליטיקאים ואינטרסנטיים שונים חברו יחד בכדי ללחום ללא הצלחה בתוכנית"

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



חשיפה: אחרי התגובה החריפה של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני נגד יוזמת סגן השר איציק כהן - 'בחדרי חרדים' חושף את מכתבי מועצת חכמי התורה וגדולי הרבנים הקוראים לאברכים להצטרף לביטוח האברכים שיזם כהן.

במכתב הרבנים נכתב כי "באנו לעודד, ולבקש ולקדם הצעה זו שכל אברך "אשר יחפוץ" וירצה להצטרף יוכל בתשלום ובהפרשה חודשית של 15 ₪ להקים פוליסת 'ביטוח חיים' והיא תהיה פוליסת ביטוח לכל דבר".



על המכתבים חתומים, חכם שלום כהן, מועצת חכמי התורה וגדולי הרבנים בהם גם רבני 'דגל התורה', הגאון רבי יגאל רוזן והגאון רבי שמחה הכהן קוק, לצד רבני החסידויות השונות.

במכתב כאמור קוראים הרבנים לנציגים בכנסת "לקדם מהלך חשוב זה, אר בזכותו נאיר את עיניהם של יתומים ואלמנות".

כזכור "בחדרי חרדים" חשף הבוקר כי 'ביטוח אברכים' יוצאת לדרך. מדובר בתוכנית שמעמידה קרן של כ- 500,000 אלף ₪ שיועברו במקרה של אירוע ביטוחי ותיתן מענה חודשי למשך 15 שנה לאלמנה וליתומים.

קודם לכן הגיב יו"ר ודעת הכספים ח"כ משה גפני כי "ה'קול קורא' שפורסם הבוקר ונחשף לראשונה ב׳בחדרי חרדים׳ בנושא הביטוח לאברכים, ״הוא התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם".

כעת, סגן השר כהן משיב לגפני: "אני מיצר כי התערבותם של פוליטיקאים ואינטרסנטיים שונים חברו יחד בכדי ללחום ללא הצלחה בתוכנית זו. ובכך נוספו ב-8 שנים האחרונות עוד עשרות של אלמנות ויתומים ללא משענת כלכלית שיכלו בהחלט וללא ספק להכלל בתוכנית זאת".

בהודעה שפרסמה לשכתו של כהן צויין, כי ההחלטה להצטרף לפוליסה זו הינה נתונה להחלטתו העצמאית של כל אברך. 'ירצה יצטרף, לא ירצה לא יצטרף'.

עוד נאמר כי "לפרסומים שונים ושגויים כאילו ישנה איזה שהיא פגיעה בתקציב הכוללים אין כל שחר, והם נובעים מאינטרסים פולטים שונים".

כהן עצמו הוסיף כי "ב"ה זכינו בשעה טובה להשלים את המשימה שהוטלה עלינו עי' גדולי ישראל זצוק"ל ושיבדלחט"א לרווחת ציבור האברכים. בהזדמנות זאת חשוב לי להודות מקרב לב ליו"ר התנועה השר הרב אריה דרעי ולשר החינוך מר נפתלי בנט שתמכו בתוכנית ולרבים וטובים שעודדו, תמכו וחיזקו".









ביטוח אברכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד