י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

נסגר התיק נגד ההורים שביצעו את הירי בטיול הבר מצווה לקוצרא

כארבעה חודשים לאחר התקרית בה נורה למוות ערבי שיידה אבנים על יהודים במסגרת טיול בר מצווה, הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד שני תושבי השומרון הנימוק: היעדר אשמה

קוצרא. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
קוצרא. צילום אילוסטרציה: פלאש 90



כארבעה חודשים לאחר התקרית בה נורה למוות ערבי שיידה אבנים על יהודים במסגרת טיול בר מצווה, הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד שני תושבי השומרון. הנימוק: היעדר אשמה. מחומר הראיות עלה כי הירי בוצע להגנה עצמית.

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) החליטה לסגור מחמת היעדר אשמה את תיק החקירה נגד שני תושבי השומרון שירו למוות במחמוד עודה, תושב הכפר קוצרא, אשר היה מעורב בזריקת אבנים לעבר קבוצת מטיילים באזור הכפר קוצרא. ההחלטה התקבלה לאחר בחינת חומר הראיות ומכלול הנסיבות הרלוונטיות בתיק.

בחודש כסלו יצאה קבוצת מטיילים, שכללה כ-20 ילדים ואת שני החשודים כמלווים, לטיול בר מצווה באזור הכפר קוצרא. במהלך הטיול הותקפה הקבוצה על ידי עשרות תוקפים ערבים, ביניהם המנוח, שיידו לעברם סלעים ואבנים ממעלה מדרון. החשודים, שחשו בסכנת חיים, ירו לטענתם רק ירי אזהרה באוויר. אחד הכדורים פגע במנוח, אשר נפטר כתוצאה מכך.

בהמשך האירוע נכנסו חלק מהתוקפים למערה בה הסתתרה הקבוצה, תקפו את הילדים ואת אחד החשודים וגרמו לפציעתו. חלק מתושבי הכפר קוצרא הגיעו לסייע לקבוצה עד להגעת כוחות הביטחון.

ההחלטה לסגור את התיק מחמת היעדר אשמה התקבלה לאחר שמחומר הראיות עלה כי הירי בוצע לכאורה לשם הגנה עצמית. החקירה העלתה כי הירי בוצע בעת שהתוקפים עמדו במעלה המדרון והשליכו אבנים מטה, לעבר קבוצת המטיילים. משכך, הגרסה בדבר ירי אזהרה שנורה באוויר יכולה להתיישב עם הפגיעה במנוח, שהשליך את האבנים מעליהם במדרון. תימוכין נוסף לגרסת החשודים נמצא, בין היתר, בעדות של אחד מתושבי כפר קוצרא אשר העיד כי החשודים ירו לצרכי הגנה עצמית רק לאחר שהושלכו לעברם האבנים.

נגד חלק מהתוקפים הוגשו כתבי אישום ע"י התביעה הצבאית.

קוצרא טיול בר מצווה הגנה עצמית מתנחלים ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד