י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

5 מיליון חיילים ומאות טנקים נגד ישראל

מפלגת הצדק והפיתוח בראשה עומד נשיא טורקיה ארדואן, הודיעה כי היא רוצה להקים את "צבא האיסלם", כדי לנהל מלחמה נגד ישראל

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



מפלגת הצדק והפיתוח (AKP) בטורקיה שבראשה עומד נשיא טורקיה ארדואן, הודיעה כי היא רוצה להקים את "צבא האיסלם", כדי לנהל מלחמה נגד ישראל.

האתר הבריטי אקספרס, מדווח כי מפלגת הצדק והפיתוח פירסמה את התחזית שלה לצבא האיסלאמי הגדול, שיעשה סוף למדינת ישראל.

לפני כשבועיים פרסם עיתון שמשמש כשופר של ארדואן מאמר שכותרתו "קריאה לפעולה דחופה" ואתר האינטרנט של העיתון פרסם את המאמר עם הכותרת "מה עם צבא של האיסלם יתגבש נגד ישראל?"

במאמר קוראים ראשי המפלגה ל-57 המדינות החברות בארגון האסלאמי (OIC) להקים צבא משותף כדי לתקוף את ישראל מכל החזיתות. במאמר נכתב: "אם המדינות החברות בארגון OIC יתאחדו צבאית, הן יהוו את הצבא הגדול והמקיף ביותר בעולם".


פיגוע בטורקיה

בהמשך המאמר נכתב על כמות החיילים שהצבא הזה יחזיק "מספר החיילים הפעילים יהיה לפחות 5,206,100, עם תקציב של כ-175 מיליארד דולר".

במאמר הובא שירטוט של מפה מדויקת איך יהיה אפשר לתקןף את ישראל מכל החזיתות. עוד מציין המאמר כי הצפי הוא ל-250,000 חיילים שישתתפו בפעולה הראשונה, בסיסים משותפים יוקמו בתוך זמן קצר, ויהיה אפשר להגיע ל-500 טנקים וכלי רכב משוריינים, 100 מטוסים, 500 מסוקי קרב ו-50 ספינות קרב כבר בהתקפה הראשונה.

ארדואן לא הכחיש את תמיכתו ברעיון, ואמר בכמה הזדמנויות שונות שהוא רוצה להחיות את האימפריה העות'מאנית שהתקיימה למשך 624 שנים, משלהי המאה ה-13 עד תחילת המאה ה-20, השתרעה מדרום-מזרח אירופה עד לצפון אפריקה וחצי האי ערב.
טורקיה ישראל איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד