כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרודן הצפון קוריאני הפתיע וביקר בסין

תחת מעטה חשאי וברכבת מיוחדת הגיע, הרודן הצפון קוריאני לביקור בבייג'ינג בירת סין

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס צילום: רויטרס



הרודן הפתיע ויצא לראשונה מאז הפך למנהיג: קים ג'ונג און, מנהיג צפוו קוריאה הדהים את הקהילה הבינלאומית בביקור היום בסין. זה המסע הראשון שלו מחוץ לצפון קוריאה מאז שהפך לשליט בשנת 2011, כך מסרו שלושה מקורות אנונימיים לאתר האמריקאי "בלומברג".

פרטים מדוייקים על הנסיעה כולל כמה זמן יישאר קים בסין ואת מי הוא יפגוש, לא פורסמו. המקורות שמסרו את המידע לבלומברג ביקשו לא לפרסם את שמם בגלל רגישות המידע.

הדיווחים המגיעים מסין מצטטים את האתר היפני "קיודו ניוז" לפיו רכבת מיוחדת לקחה את קים דרך עיר הגבול הדרומית-מזרחית של העיר דאנדונג הסינית, הרכבת הגיעה היום לבייג'ינג הבירה. זו הדרך שעשה אביו של קים, קים יונג איל, זמן קצר לפני מותו בשנת 2011 כשהגיע לבקר בסין.

הפגישה הגיעה די במפתיע משתי סיבות: הראשונה היא העובדה שהרודן קים לא יצא מצפון קוריאה מאז שהפך לנשיא. פרשנים אמריקאים טענו כי הוא מפחד שינסו לבצע ניסיון הפיכה נגדו בהעדרו.

הסיבה השניה היא: בעוד כמה שבועות קים אמור לפגוש את טראמפ לפגישה שמוגדרת גורלית בכל הנוגע לתוכניות הגרעין של צפון קוריאה, טראמפ נמצא במתחים עם סין בשל חוקי הסחר בין שתי המדינות שטראמפ רוצה לשנות לרעת סין. דווקא עכשיו החליט הרודן קים להיפגש עם נשיא סין.

סין היא המדינה הכמעט יחידה שמקיימת קשרים ישירים עם צפון קוריאה. לצפון קוריאה אין קשרים דיפלומטיים עם מדינות המערב, הרודן קים חושש תמיד מפני מעורבות המערב במדינה של
קוריאה טרמפ סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד