י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מתחת לרשויות החוק: חלוקת מילוני דולרים של סאטמר בערב פסח

הרה"צ מסיגוט בנו של הרבי מסאטמר הגיע לישראל לביקור בן יומיים, אבל הוא לא הגיע לבד. עמו הגיעו שני מיליון דולר, אותם חילק למוסדות המתנהלים "על טהרת הקודש" - אשר אינם נוטלים מתקציבי המדינה • צפו בתיעוד; כך מתנהלת החלוקה

הרה"צ אב"ד סיגוט בחלוקת המעטפות אמש. צילום: שמואל דריי
הרה"צ אב"ד סיגוט בחלוקת המעטפות אמש. צילום: שמואל דריי



רק בסאטמר: ביקור בן עשר שעות לחלוקת תקציבים לכל המוסדות על טהרת הקודש שאינם לוקחים כסף מהמדינה התרחש אתמול (שני) בירושלים.

אמש נחת בישראל הרה"צ רבי יעקב בער טייטלבוים בן האדמו"ר מהרי"י מסאטמר המשמש כאב"ד סיגוט, בשליחת אביו האדמו"ר שהגיע לשני מעמדי חלוקה, בהם חולקו שני מיליון דולר למוסדות על טהרת הקודש, ולארבעת אלפים אברכי הכולל על טהרת הקודש.

לדברי אחד מעסקני החסידות ששוחח עם 'בחדרי חרדים' "למרות הפעילות בכנסת המינים נגד הזרמת כספים במאבקים נגד הגיוס והחינוך כאן הוחדרו מתחת לאפם של רשויות החוק מיליוני דולרים בעבור החלוקה שנערכה על ידי מפעל 'שקל הטהור' שייסד האדמו"ר לפני חמש שנים".


(יום ההצלה בחצר חסידות סאטמר בניו יורק. צילום: ארכיון)

לדברי אחד העסקנים: הרבי מסאטמר נושא על כתפיו את החזקת מוסדות וקהילות סאטמר בכל רחבי תבל ובארץ, אבל הקרן שייסד למוסדות על טהרת הקודש, ללא בדיקה מאיזה מגזר או חצר, קרובה לליבו במיוחד. לאור כך שלח את בנו הרה"צ מסיגוט שלמרות הטירדות לפני החג הגיע לביקור של כמה שעות במיוחד לחלוקה.

מיד כשנחת, הגיע הרה"צ להתפלל בביהמ"ד החדש 'אהל רחל' ברחוב יואל בירושלים, לאחר מכן סייר עם הנהלת בית המדרש לראות מקרוב את ההתפתחויות הבנייה.

לפני מעמד החלוקה, הגיע לבקר ברחוב שמואל הנביא בחלוקת הקמחא דפסחא של 'עונג שבת ויום טוב' שבהנהלת הרב אפרים שטרן מראשי קהילת סאטמר בארץ.

שיאו של הביקור היה בהיכל תלמוד תורה סאטמר בירושלים, לאחר נאומו של הרה"צ מסיגוט הגיע גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס שהשמיע את ברכתו לכל מנהלי המוסדות.

בהמשך ביקר האורח במשרדי 'קרן הגיוס' ו'מרכז הצלה' הנאבקים בכל נושא הגיוס, ובערב הגיע למשרדי מוסדות סאטמר שם חולקו אלפי מעטפות בעבור אברכי הכוללים.





































































































סאטמר שקל הטהור אבד סיגוט חלוקת מעטפות ביקור בזק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד