כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרופאים נאבקים על חייו של שניאור. מצבו הוחמר

בבית החולים ממשיכים הרופאים להיאבק על חייו של שניאור זלמן בן ה-4 שנפגע בשריפה שפרצה בביתו שלשום, אחותו שטרענא שרה ע"ה נספתה באסון משפחתו מבקשת להעתיר לרפואתו השלימה של שניאור זלמן בן זוסלין שולמית

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



מצבו של שניאור זלמן שפדוב בן ה-4 שנפגע בשריפה בבאר שבע מוסיף להיות קשה מאוד. הרופאים נאבקים על חייו ועדיין הוא לא יצא מכלל סכנה. כך נמסר הבוקר (שלישי) מבית החולים 'אסף הרופא' בו הוא מאושפז.

משפחתו מבקשת להמשיך להתפלל לרפואתו של שניאור זלמן בן זוסלין שולמית.

כזכור, שריפה פרצה בערבו של יום ראשון בבית משפחה חרדית מחסידי חב"ד, בקומה השביעית בבניין בן 8 קומות ברחוב דוד אלעזר בבאר שבע. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום חילצו ילד וילדה בני 2 ו-4, במצב קשה. הילדה שטערנא שרה ע"ה, לא שרדה ונפטרה מפצעיה בבית החולים.

בתיעוד וידאו דרמטי, שצולם על ידי אחד השכנים, נראית אחותם, כבת 10, קופצת בעידוד השכנים מלמטה, מגובה של 2 קומות לתוך שמיכה או סדין שפרשו כדי שלא תיפצע בנפילתה. הילדה מתמהמהת תחילה והעשן סביבה הולך ומתפשט, אך היא קופצת לבסוף. הילדה נפצעה באורח בינוני.


צילום: אביחי לוי

"עוד בדרך למקום האירוע ראיתי עשן סמיך ואת הלהבות שיוצאות מהדירה" סיפר חובש בכיר במד"א ירון בראל. "בכניסה לבניין ראינו אישה כבת 30 וילדה כבת 10, שתיהן היו בהכרה עם סימני שאיפת עשן והילדה סבלה גם מחבלה בפנים כתוצאה מנפילה בזמן המנוסה. האישה צעקה כל הזמן שיש תינוקת בבית וכוחות הכיבוי שנכנסו לדירה הבוערת חילצו אלינו פעוטה כבת 3 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח וביצענו בה פעולות החייאה כשמצבה אנוש".

ינון טובול חובש באיחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי למקום יחד עם חובשים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה ביצענו החייאה מוצלחת על פעוט ופעוטה שחולצו ע"י צוותי כיבוי כשהם ללא הכרה. למרבה הנס חזר דופק גם לילד וגם לילדה שפונו לבית החולים כשהם סובלים מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן וכוויות קלות. האמא והילדה באורח נס נפגעו קל וקל עד בינוני ופונו אף הן לבית החולים".

פרמדיק מד"א יונתן סיסן שטיפל ב-2 הילדים סיפר: "עלינו עם כל הציוד הרפואי יחד עם הכבאים לדירה שעלתה באש. הכבאים חילצו אלינו לחדר המדרגות בקומה החמישית את הפעוטה כשהיא מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, מיד התחלנו להעניק לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה מתקדמות, תוך כדי הטיפול הרפואי הכבאים חילצו אלינו פעוט נוסף במצב קשה כשהוא סובל משאיפת עשן, הענקנו לו טיפול מציל חיים שכלל הרדמה והנשמה וכאשר הפעוטה החזירה דופק ומצבם של 2 הפעוטות התייצב פינינו אותם במצב קשה לבי"ח".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הבית כולו נשרף כליל. המשפחה נותרה ללא קורת גג, ללא ביגוד ורהיטים. רבים מעמך בית ישראל, נרתמים לסייע למשפחה להשתקם כדי שיעשו את חג הפסח הממשמש ובא בשמחה ובטוב לבב.
אסון שריפה בדירה שניאור זלמן שפדוב באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד