י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסאגה של כוכב הפגנות 'הפלג' טרם הסתיימה

אתמול דווח ב'בחדרי' כי הבחור אהרן ביאלה - הפרצוף הכי מוכר מהפגנות 'הפלג', שנעצר בנתב"ג ביום ראשון, צפוי להשפט בפני קצין ולצאת עם עונש קל. אולם ל'בחדרי' נודע כי הוא סירב לכך • מה צפוי לו בהמשך? 'בחדרי' עושה סדר

ביאלה באחת ההפגנות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ביאלה באחת ההפגנות. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר שסירב להישפט בפני קצין שיפוט בכיר ביחידת מיטב, אהרן ביאלה יישפט בדין משמעתי בפני קצין בכיר יותר, שמתוקף סמכותו יכול לגזור ימי מחבוש רבים יותר.

שלשום (ראשון) עוכב אהרן ביאלה בנמל התעופה בן גוריון בדרכו להוריו בארה"ב על ידי השוטרים בביקורת הגבולות ונעצר על ידי המשטרה הצבאית. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים, ביאלה המשתייך לפלג הירושלמי ומשתתף פעיל בהפגנות, מוגדר משתמט דמ"ש מאחר ולא התייצב לבקו"ם עם קבלת צו ראשון, בשלהי שנת 2017.


אהרן ביאלה מדבר עם כתב 'בחדרי' במהלך הפגנה

אתמול (שני) לאחר לילה במעצר בבסיס תל השומר, הובא בפני קצין שיפוט בכיר בדרגת סא"ל לדין משמעתי על השתמטות משירות צבאי מאז נובמבר 2017. על פי הנהלים, בטרם הקצין פותח את הדיון, הוא שואל את החייל האם הוא מוכן לעמוד לדין בפניו, ובמידה והתשובה היא שלילית - הדיון מועבר לקצין בכיר יותר בדרגת אל"מ.

ההבדל בין הקצינים, מעבר לדרגות, שהקצין הראשון יכול להשית לכל היותר 20 ימי מחבוש, ולעומת זאת הקצין השני, הבכיר יותר, יכול לגזור עד 30 ימי מחבוש. כך שבמידה והחייל, במקרה זה ביאלה, מסרב להישפט אצל הקצין הראשון, הוא מסתכן בכך שעונשו יכול להיות חמור יותר אצל הקצין השני.

בעקבות כך צפוי היום (שלישי) ביאלה לעמוד לדין משמעתי אצל הקצין הבכיר יותר בדרגת אל"מ. יצוין, כי אמנם לביאלה נשכר עורך הדין מנחם שטאובר, אך בדין משמעתי חייל אינו זכאי לייצוג עורך-דין - אולם זכאי לייעוץ משפטי.

יחד עם זאת, במקרה זה של ביאלה מ'הפלג הירושלמי', היות והוא משתמט תקופה קצרה יחסית משירות צבאי, עונשו לא צפוי להיות חמור, וייתכן שגם במידה וימי המחבוש צפויים להסתיים לאחר חג הפסח, במקרים רבים ישנה התחשבות מצד המערכת הצבאית המאפשרת חופשה לימי החג.
אהרן ביאלה נתבג הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד