ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

אחרי חודשים מאחורי הסורגים: שר הפנים הדהים את הבחורה החרדית

הבחורה החרדית הצליחה לאחות את הסדקים בין שר הפנים לשר הביטחון שעלו לאחרונה על שרטון. נשיא המועצת הנחה את דרעי להפעיל את קשריו אצל ליברמן, עד שקיבלה הבחורה את הבשורה המיוחלת: "יש לך פטור! תמה הסאגה הקשה והמייסרת" • בלעדי

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



הנערה שחזרה בתשובה במהלך שירותה הצבאי - שוחררה מהכלא ואף קיבלה פטור משירות צבאי.

לפני כמה חודשים, נעצרה בחורה חוזרת בתשובה בת 22, בעקבות סרובה להתגייס לצה"ל מטעמי דת. הנערה החלה מסלול של עתודאית במטרה להתגייס לאחר לימודיה. אולם במהלך הלימודים היא התחזקה בדת וחזרה בתשובה - ובעקבות כך ביקשה להשתחרר מהשירות הצבאי שכבר אינו תואם את אורחות חייה.

אלא שהיא נתקלה בסירוב עיקש ונחרץ מצד שלטונות הצבא, בייחוד לאחר שהחלה מסלול של לימודים על חשבון הצבא. הנערה, הלומדת במדרשת "מאור עולם" בשכונת הבוכרים בבירה, שעמדה על עקרונותיה הרוחניים שלא להתגייס נשלחה לכלא הצבאי ארבע פעמים, כאשר בכל פעם היא שוהה מאחורי סורג ובריח למשך כ-20 יום, ובמצטבר 70 יום, לאחר שבכליאה האחרונה שוחררה לאחר עשרה ימים.



גורמים ושתדלנים רבים שניסו לסייע לה מול גורמי הצבא - נתקלו בחומה בצורה. צה"ל היה נחוש למצות עמה את הדין. אלה שנחשפו לפרטי המקרה, התפעלו מאומץ רוחה של הנערה לשהות זמן ממושך כל כך בכלא ולא להישבר. מה גם שהיא קיבלה כתף קרה ממשפחתה החילונית שלא ראתה בעין יפה את חזרתה בתשובה, ואף סייעו לצה"ל לגרום לגיוסה.

שר הפנים אריה דרעי שעודכן בעניין עם מעצרה הראשון, נכנס לעובי הקורה ופעל במשך שבועות ארוכים מול לשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן וגורמים נוספים למען שחרורה מהכלא ומהשירות הצבאי. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד, כי בהנחיית נשיא מועצת חכמי התורה, ראש הישיבה חכם שלום כהן, הפעיל דרעי את כל קשריו ומרצו מול מערכת נוקשה ודקדקנית שלא הראתה נכונות לפשרה.

אמש (שני) מאמציו נשאו פרי, לאחר שהמערכת הצבאית נאותה להעניק לנערה פטור מלא משירות צבאי ובכך הביא לסיומה הטוב של הפרשה הכאובה הזו.

הטלפון שקיבלה הנערה מירושלים מעוזרו של השר דרעי הייתה מרגשת במיוחד: "יש לך פטור! תמה הסאגה הקשה והמייסרת". בשעה זו (שלישי) היא בדרכה ללשכת הגיוס תל השומר, שם היא צפוייה לקבל את הפטור המיוחל.
בחורה חרדית כלא צבאי פטור מגיוס אריה דרעי חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד