ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נכדתה של מירילי הי"ד: "סבתוש. נשארו לנו רק דמעות"

"סבתא נדקרה למוות 11 פעמים ע״י שכן מוסלמי שהיא הכירה טוב. גם דאג לעלות את הדירה באש ולא להשאיר לנו שום מזכרת. שום אלבום תמונות, לא שלה, לא של סבא, לא מכתבים. כלום. נשארו לנו רק הדמעות - ואחד את השני", כתבה נכדתה של מירילי קנול הי"ד שנרצחה ע"י שכנה המוסלמי בפריז בסוף השבוע האחרון

צילום: pixabay
צילום: pixabay



הרצח המחריד שאירע ביום שישי בערב בפריז לא יורד מהכותרות בכלי התקשורת בעולם. ביום שישי האחרון, סמוך לשבת. מירילי קנול הי"ד, קשישה יהודיה בת 85 ששרדה את השואה, נרצחה ונשרפה בדירתה במרכז פריז ביום שישי האחרון על ידי שכנה המוסלמי. יחד עמו נעצר חשוד נוסף. המשטרה בצרפת הודיעה כי מדובר ברצח על רקע אנטישמי.

מירילי קנול הי"ד תובא לקבורה ביום רביעי בשעה 14:00 בבית העלמין בנייעה שבפרבר לדרום פריז.

נכדתה של הנרצחת, נעה גולדפרב, העלתה פוסט בחשבון הפייסבוק שלה, וביכתה את רציחתה של סבתה שכה אהבה.




"מי ששאל אם יש לי דרכון צרפתי למה אני לא שם?
ובכן, אני חושבת שניצלתי. מאירופה וצרפת בפרט.

איפה שהגבולות מטושטשים ופוליטיקאים הפסיקו לחשוב. יש בארץ משהו שכנראה לא נמצא בשום פינה אחרת בעולם, כעם.

אחדות. אחווה. גאווה. לאומית. בשישי האחרון, החליט שכן מוסלמי לקחת את החיים של סבתא שלי בביתה בפריז. הוא שרף על הדרך את כל זכרונות הילדות שהיו לנו בתמונות ואת הלב שהיה לי שם. לא, אני לא כזאת, אני לא מכלילה.
אני לא שונאת אדם. אני שונאת פנאטיים!
כאלה בלי מודעות. בלי תבונה. בלי לב.
אין צדק ואין הצדקה, לפחות הסיפור כבר נשמע.
סבתוש מדברים עלייך בעיתונים...
אל תדאגי אנחנו עוד נתראה במימדים הגבוהים.
פה הכל הבל הבלים, האנושות מאבדת את זה.
הנשמה שלך לפחות חזרה לעולם האמת.
מי שנשאר, הוא הסובל מחסרונך וכואב מזיכרונות.
ואיכשהו, אני לא יכולה להפסיק. לחפש. משמעות.

לפני 20 שנה עזבתי את פריז בידיעה שהעתיד שלי לא שם. לא שלי ולא של העם היהודי. אבל מי יכל לחשוב שאני משאירה את הקרובי משפחה שלי במקום בו הטרור ואכזריות יובילו לסוף כל כך עצוב. הרי לנו זה לא יקרה. אבל המציאות היא אחרת. סבתא נדקרה למוות 11 פעמים ע״י שכן מוסלמי שהיא הכירה טוב. גם דאג לעלות את הדירה באש ולא להשאיר לנו שום מזכרת. שום אלבום תמונות, לא שלה, לא של סבא, לא מכתבים. כלום.

נשארו לנו רק הדמעות ואחד את השני
בתקווה לעתיד יותר טוב. אוהבים וכואבים", חתמה נועה את הפוסט הכאוב.



כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', ביום שישי האחרון בשעה 18:45, נדקרה קנול למוות ונשרפה לאחר שביתה הוצת. הוזעקו למקום כוחות כיבוי והצלה, הכוחות מצאו אותה ללא רוח חיים לאחר שנדקרה באכזריות.

בחקירת הרצח המחריד נמצאו 11 דקירות בגופת האשה, הממצאים התגלו לאחר ניתוח שבוצע באשה.

בהודעה שפירסם ארגון BNVCA, (ארגון הגג של יהודי צרפת למלחמה באנטישמיות) נכתב כי "הגברת מיריי קנול. נדקרה למוות ונשרפה לאחר מכן, הנרצחת התלוננה לרשויות לפני תקופה כי שכן שלה איים לשרוף אותה, האשה היתה ניצולת שואה".

אתרי חדשות נוספים מדווחים כי הנרצחת התלוננה כמה פעמים בחודשים האחרונים נגד השכן שרצח אותה לבסוף. היא סיפרה לשוטרים כי הוא מאיים לרצוח ולשרוף אותה, בנוסף דווח כי החשוד היה צועק לעברה בכל הזדמנות קריאות אנטישמיות, כמו "יהודיה מלוכלכת", והמשטרה לא עשתה דבר.

לאחר מעצר החשוד הנוסף, פרסם ארגון הגג של יהודי צרפת CRIF על צעדה לזכרה של מירילי קנול הי"ד. הצעדה תתקיים ביום רביעי הקרוב לאחר ההלוויה של מירילי הי"ד, ותצא מביתה בפיליפ אוגוסטה שבפריז.

כזכור לפני כשנה נרצחה על ידי שכן מוסלמי בחודש אפריל רופאה חרדית בשם שרה חלימי הי"ד. בנוסף בשנים האחרונות אירעו מספר פיגועים קשים נגד יהודים ונגד אזרחים לא יהודים. ביום שישי האחרון נרצחו עוד שלושה אנשים כשמחבל תפס בני ערובה וחוסל, לאחר שכוחות מיוחדים פרצו לסופר מרקט בו התבצר.
פריז נכדה דקירה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד