ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מחדל צהל"י: המחבלים הסתובבו זמן ארוך באין מפריע

מחדל צה"לי: במשך זמן ארוך, שלושה מחבלים שבידיהם נשק, מסתובבים באין מפריע בתוככי השטח הישראלי מבלי שיתגלו • המחבלים עברו בדרכם סמוך ליישובים ישראלים, ורק בחסדי שמים לא עשו דבר

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



מחדל בגבול רצועת עזה - שלושה מחבלים הסתובבו באין מפריע סמוך ליישובים ישראלים כשבידיהם רימונים וסכין: הבוקר, סמוך לשעה 9:00, גילו בצה"ל פרצה בגדר המערכת, וכן עקבות שהגיעו עד למרחק של כ-200 מטרים סמוך לבסיס כיסופין - בין 20 ל-30 ק"מ מגבול רצועת עזה בתוך שטח ישראל.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מיד עם גילוי העקבות, פתחו בצה"ל בסריקות נרחבות בכל האזור, ורק לאחר כשעתיים אותרו שלושה מחבלים תושבי רפיח בני אותה משפחה. ברשותם נמצאו שלושה רימונים, סכין ואזיקונים.

מדובר במחדל מצד צה"ל, כאשר שלושה מחבלים שבידיהם נשק, מסתובבים באין מפריע בתוככי השטח הישראלי מבלי שיתגלו. המחבלים עברו בדרכם סמוך ליישובים ישראלים, ורק בחסדי שמים לא עשו דבר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, בטקס הנחת אבן פינה בחלקה 91 שבנתיב האבות בגוש עציון, התייחס לאירוע החריג ואמר "האירוע נמצא בבדיקה. אני לא מוכן לדבר כל עוד לא ראיתי תחקיר מבצעי. אני ביקשתי, עד יום חמישי בבוקר, להניח על שולחני ממצאים של התחקיר המבצעי ורק אחרי זה יהיה אפשר להתייחס".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אמר כי "אירוע חדירת החמושים הבוקר לשטחנו ותפיסתם ליד צאלים טופל בשילוב כוחות ושיתוף פעולה הדוק ומיטבי של אנשי הבטחון במועצה עם כוחות הצבא.

"עצם החדירה ותפיסת המחבלים סמוך לבסיס צאלים היא חמורה ותתוחקר על ידי הצבא. יחד עם זאת התפיסה מוכיחה את היעילות של כוחות הבטחון ואת עוז הרוח של אנשינו, חיילי צה״ל ואנשי הבטחון בישובים, שמרגע שזיהו את העקבות בשטחנו, התגייסו בצורה מוחלטת עד לתפיסתם. אני מבקש להודות לאנשי הבטחון במועצה אזורית אשכול ובישובים שמנעו הבוקר אסון ומחזקים את בטחוננו״ הוסיף ירקוני.
חדירה רצועת עזה רפיח מחבלים גדר המערכת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד