י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הח"כ הש"סי מזהיר: "אם החרדים לא יתאחדו - נפסיד את ירושלים"

הזירה המוניציפלית רותחת • לאחר שברקת הודיע כי לא יתמודד שוב לראשות העיר ירושלים - המירוץ הירושלמי מתחמם והזירה החרדית הופכת לבוערת • ח"כ מיכאל מלכיאלי שוחח עם 'בחדרי חרדים' והניח את חששותיו על השולחן • האם הוא מתכוון לשוב לירושלים להוביל את המפלגה הספרדית?

הח"כ הש"סי מזהיר: "אם החרדים לא יתאחדו - נפסיד את ירושלים"
יעקב גרודקה



ימים ספורים לאחר שניר ברקת הודיע כי לא יתמודד בפעם השלישית לראשות העיר ירושלים, ורגע לפני שש"ס תודיע על המועמד המועדף עליה לראשות העיר - 'בחדרי חרדים' שוחח עם ח"כ מיכאל מלכיאלי, שעד לא מכבר שימש כנציג ש"ס בעיר הבירה. שוחחנו עמו על האתגרים החרדים בעיר והאם יש סיכוי שהוא יעזוב את בית המחוקקים לטובת הנהגת התנועה הספרדית הירושלמית. הריאיון המלא.

• • •

השבוע הודיע ניר ברקת כי הוא עוזב את עיריית ירושלים ולא יתמודד לקדנציה שלישית, אנחנו רוצים לברר יחד איתך כמי שהיה חבר מועצת העיר, מה הם השיקולים של המפלגות החרדיות האם להציב מועמד חרדי או שמא לשלוט פוליטית במועמד שאינו חרדי?

"השיקול צריך להיות רק טובתה של ירושלים, טובתה של האיידישקיט בירושלים - להגדיל את היכולת של הציבור הדתי ובכלל בירושלים לדברים טובים כמו שאנחנו מאמינים בזה. אין פה עניין של תפקיד לאדם כזה או אחר, אין פה שאלה של; למי אפשר לתפור את התפקיד, זה לא המקום. הדיון הוא; איך ניתן להבטיח שבראשות העיר ירושלים יעמוד אדם שיראה את העיר כחלק בלתי נפרד מהחשיבות של העיר, ירושלים היא עיר מורכבת מאוד. היא לא עוד עיר".

הראיון הקודם של מלכיאלי ל'בחדרי'. תוקף את גפני

כמי שמכיר את העיר בצורה יסודית מאוד, מה דרוש מהנציג החרדי לעשות כדי לנצח מעבר לאחדות של כל תושבי העיר החרדים?

"קודם כל צריכים אחדות בתוך הבית. קודם כל - הציבור החרדי צריך להתלכד".

זה אפשרי?

"אני חושב שכן, הציבור החרדי צריך להבין אם הוא לא יהיה מאוחד - נפסיד את ירושלים. הציבור הדתי והחרדי חייב להיות מאוחד וכמובן הוא צריך לקחת בחשבון את המספר שלו מול שאר הציבוריים בירושלים ולראות האם הוא יכול ללכת באופן עצמאי. אבל באופן אישי אני חושב שלאחד כמה שיותר גופים גם לא חרדיים מול מועמד אחד - זה תמיד יותר טוב, צריך ללכת להליכה עם כמה שפחות סיכונים, אין אפשרות לקחת צ'אנס נוסף שנוכל להתאחד כולנו יחד".

תיכף נשאל מדוע אנחנו לא שומעים את ש"ס בסוגיה הירושלמית ואיך זה שהיא לא בתמונה, אבל לדעתך, המועמדים שהוזכרו, דייטש, פינדרוס וראוכברגר, יכולים להביא קהלים מחוץ למגזר החרדי?

"אין ספק שש"ס יש לה את היכולת יותר מכולם להביא קהלים נוספים, תקח את שכונות הפריפריה בירושלים יש לש"ס יכולת להגיע לאנשים שם - מה שאין לאחרים ואני לא מציין אף שם שהזכרת".

"אני חולק על מה שאמרת ש'ש"ס לא בתמונה'. אני חושב שהיא נמצאת בעניין, כל מי שרוצה לקחת את ראשות העיר - יהיה חייב לבוא ביחד עם ש"ס במו"מ ובהבנה שש"ס סומכת את ידיה עליו. אני מקווה שנוכל באחדות לנצח".

כמי שמכיר היטב את הזירה, אתה יכול להריח מי בדיוק רוצה להתמודד ובש"ס לא נראה שמישהו מבשל התמודדות. אם זה דייטש, פינדרוס או אולי ראוכברגר. אבל אצל צביקה כהן או מי שזה לא יהיה מטעם ש"ס - אנחנו לא רואים היתכנות להתמודד. אולי הם מבינים שהפעם הם לא יכולים לנצח?

"אנחנו לא עוסקים בקמפיינים, זה לא השלב עכשיו להיות עסוקים בקמפיינים. כעת צריך להבין שלא יעשו מהלך בלי שכל הציבור החרדי מאוחד בו. מועצת גדולי התורה של אף סיעה לא הביעה את עמדתה בעניין, לכן גם אין משמעות בשום קמפיין עד שגדולי ישראל לא יאמרו את דבריהם".

השם שלך גם עולה כמי שעשוי לעשות קאמבק ואולי להוביל את ש"ס בבחירות הקרובות בעיר. אתה מכיר את הפרסומים?

"זה לא על הפרק, אני ברוך ה' נמצא בכנסת ומשתדל לעשות עבודה טובה, יש המון דברים שהתחלנו שרוצים גם לסיים וכמובן כל נושא התפקידים בש"ס זה רק מועצת החכמים. אני לא מחפש לחזור לאף מקום, טוב לי איפה שאני נמצא עכשיו".

מי המועמד המועדף עליך מבין השמות ששמענו: דודי אמסלם, זאב אלקין, משה ליאון, יוסי חביליו, יוסי דייטש, או אולי רחל עזריה. את מי מיכאל מלכיאלי מעדיף?

"אנחנו אוהבים את כולם, אני כרגע בראיון מדבר איתך כנציג ש"ס ואין כרגע מועמד שש"ס החליטה שהוא הנציג".

בא נדבר רגע על המערכת המוניציפאלית הארצית. הבחירות מתקרבות, הדילים נרקמים ואין מי שמרכז את הנושא בש"ס אחרי יגאל גואטה שכבר איננו. האם ש"ס לא מפסידה בכך שהיא לא בתמונה הכללית?

"ש"ס נמצאת מאוד בתמונה הכללית, אני רק אגיד לך כאן; שלא כל מה שקורה אתה שומע - ולא כל מה שאתה שומע - קורה".
מיכאל מלכיאלי מוניציפאלי 2018 ש''ס ירושלים אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד