כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

גן ילדים • אדלשטיין באולטימטום לנתניהו

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מאיים, כי אם ראש הממשלה והנשיא יוזמנו לנאום בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות, הוא יחרים את האירוע. שרת התרבות מירי רגב תקפה וכינתה את דבריו: "התנצחות אישית וקטנוניות". יולי לא נשאר חייב

אדלשטיין וביבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אדלשטיין וביבי. צילום: יונתן זינדל, פלאש90



קרבות מביכים במפלגת השלטון: על רקע ההכנות לאירועי יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, הקרב בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הולך ומחריף היום (שלישי), והופך מרגע לרגע למביך.

הדרמה החלה לאחר שהועלתה האפשרות שראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין ינאמו בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. בתגובה, יו"ר הכנסת אדלשטיין הציב אולטימטום ואמר כי אם כך יקרה, הוא וצוות הכנסת יחרימו את הטקס בהפגנתיות.

את הדברים אמר אדלשטיין בישיבה שקיים השבוע עם מארגני האירועים, "אם ראש הממשלה או נשיא המדינה יוזמנו לנאום בטקס אני והכנסת כולה נחרים את האירוע, לא אנאם, משמר הכנסת לא ישתתף, והכנסת כולה שמשתתפת בארגון הטקס והוא נמצא באחריותה הרשמית - תדיר את רגליה מהאירוע", איים יו"ר הכנסת.

בתגובה, אמרה הערב שרת התרבות והספורט מירי רגב כי "מצער אותי מאוד שיו"ר הכנסת הופך את הטכס הממלכתי להתנצחות אישית וקטנונית", לדבריה, "הר הרצל אינו נחלה פרטית שלו ובכל הכבוד זה לא טכס אישי והעניינים האישיים צריכים לרדת מסדר היום. גם משמר הכנסת איננו המשמר המלכותי של אדלשטיין".

רגב הוסיפה כי "ההחלטה האם להגיע לטכס היא אך ורק של ראש הממשלה. כפי שהוחלט בוועדת השרים לכבוד חגיגות ה-70 נכון שנשיא המדינה ראש הממשלה וראש מדינה מהעולם ינאמו בטכס. זה יכבד את המדינה את האזרחים ואפילו את הכנסת והעומד בראשה".

אדלשטיין לא נשאר חייב והשיב כי "טקס הדלקת המשואות הוא טקס של כל אזרחיה של מדינת ישראל ולכן הכנסת, שמייצגת את כל חלקי העם, היא הרשות היחידה שיכולה לתת לכך ביטוי וכך נהוג מקום המדינה".

הוא תקף את רגב ואמר כי "צר לי ששרת התרבות מנסה לפגוע בפעם הראשונה בתולדות המדינה בטקס שהוא הביטוי המזוקק והיפה של עם ישראל ושל הישראליות. טקס הדלקת המשואות הוא אחד המסורות היפות והמאחדות שלנו ומי שייפגע בו - יחבל באחד הערכים הישראלים הכי יפים ומרגשים שיש לנו".
נתניהו אדלשטיין טקס יום העצמאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד