י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

פרשת איסוף הנתונים: "צוקרברג נכנע ללחץ - יסכים להעיד בפני הקונגרס בארה"ב"

מנכ"ל פייסבוק להחליט למסור את עדותו על שערוריית השימוש הבלתי מורשה בנתוני המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם, דיווחה CNN

  • י"א ניסן התשע"ח
מארק צוקרברג. צילום: רויטרס
מארק צוקרברג. צילום: רויטרס צילום: רויטרס



לחץ הולך וגובר מצד התקשורת, הציבור והמחוקקים בארה"ב, גרם למנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג להסכים למסור את עדותו בפני הקונגרס על שערוריית השימוש הבלתי מורשה בנתוני המשתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם.

מקורות בפייסבוק אמרו לאתר החדשות "CNN מאני" כי צוקרברג בן ה-33 השלים עם העובדה שיצטרך להיענות להזמנה להעיד הוועדה לענייני משפט של הסנאט האמריקאי, ובפייסבוק כבר החלה לגבש את האסטרטגיה של עדותו.

לפי CNN, מקורות בפייסבוק העריכו גם נכונותו של צוקרברג להעיד תגביר את הלחץ על מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי, ומנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, להיעתר גם הם להזמנות שקיבלו מהוועדה לשימוע בנושא פרטיות מידע שיתקיים ב-10 באפריל.

מוקדם יותר היום דחה צוקרברג בקשה מצד מחוקקים בבריטניה להופיע בפניהם כדי לענות על שאלות על מדיניות הגנת פרטיות המשתמשים ברשת החברתית, ובמקומו יופיע שני מנהלים בכירים אחרים של החברה.

פרשת איסוף המידע בפייסבוק התפוצצה בסוף שבוע שעבר בעקבות דיווחים לפיהם קיימברידג' אנליטיקה, חברת ייעוץ בריטית שסייעה לדונלד טראמפ בקמפיין הבחירות לנשיאות, אספה מידע על 50 מיליון משתמשי פייסבוק - ללא ידיעתם ובניגוד למדיניות המוצהרת של הרשת החברתית הגדולה בעולם.

נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב (FTC) הודיעה אתמול כי פתחה בחקירה של התנהלות פייסבוק בתחום הגנת פרטיות המשתמשים. בתחילת השבוע ערכו אנשי משרד נציבות המידע בבריטניה (ICO) חיפוש במשרדי קיימברידג' אנליטיקה.

פעם 2 תוך 5 ימים: מחיר היעד של מניית פייסבוק נחתך

בה בעת, אנליסטים של בנק אוף אמריקה מריל לינץ' הורידו היום את מחיר היעד של מניית פייסבוק זו הפעם השנייה בתוך חמישה ימים, על רקע הסתבכות שערוריית איסוף הנתונים.

אנליסט הבנק ג'סטין פוסט חתך את מחיר היעד לטווח של 12 חודשים למניית פייסבוק ל-210 דולרים לעומת 230 דולרים, רמה אליה הוריד את התחזית בשבוע שעבר מיעד קודם של 265 דולרים.

מניית פייסבוק נופלת כעת ב-2.6% במסחר בוול סטריט לרמה של כ-156 דולרים - מחיר שעדיין נמוך ביותר מ-25% ממחיר היעד המונמך של פוסט.

חשיפת השערוריה גם גררה בשבוע החולף גל של נטישות משתמשים תחת ההאשטאג #DeleteFacebook, בהם ידוענים כמו היזם המיליארדר אילון מאסק, ובריאן אקטון, ממייסדי וואטסאפ.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, שבר ביום רביעי את שתיקתו שנמשכה חמישה ימים מאז פורסם הדיווח הראשוני על הפרשה. בפוסט שפירסם בעמוד שלו בפייסבוק, התחייב צוקרברג לנקוט בשורה של צעדים כדי להגן על מידע על משתמשי הרשת החברתית, ואמר כי הוא נושא באחריות הסופית לכל מה שמתרחש בפלטפורמה.
איסוף נתונים מארק צוקרברג פייסבוק סנאט אמריקאי סונדר פיצ'אי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד