י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מתחמם • הרמטכ"ל מזהיר ומאיים: "יש ברצועה תסכול גדול מאוד"

3 מקרים מביכים חווה צה"ל בשבוע האחרון, שניים מהם בגדר מחדל של ממש. ברקע המקרים הללו שעדיין נחקרים יתפרסם ביום שישי ראיון עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט בו הוא מתייחס לשורת נושאים בין היתר ל'צעדת המיליון' מעזה לישראל ביום שישי

איזנקוט. צילום: דובר צהל
איזנקוט. צילום: דובר צהל



בראיון מיוחד ביום שישי-ערב פסח עם עורך הראשי של 'ישראל היום'-בועז ביסמוט והפרשן הצבאי של 'ישראל היום- יואב לימור במוסף "ישראל השבוע", אומר הרמטכ"ל רב אלוף-גדי אייזנקוט: "לא נאפשר פגיעה בתשתית ביטחונית. אם הפלשתינים חושבים שהם יארגנו צעדה והיא תעבור את הגדר והם יצעדו לשטחנו - הם טועים".

הרמטכ"ל, רב־אלוף גדי איזנקוט, אומר בראיון מיוחד ל"ישראל השבוע" שיתפרסם ביום שישי בגיליון החג כי "ננקוט יד קשה כדי למנוע חדירת צועדים מעזה לתוך שטח ישראל, והאחריות תהיה על הנייה ועל מי ששלח אותם לשם".

עוד הוסיף הרמטכ"ל איזנקוט: "האפשרות ל"גלישה אלימה" גדולה כעת מבעבר. לדבריו, צה"ל עשה את כל ההכנות הנדרשות כדי להתמודד עם הצעדה בעזה, אבל הוא מזהיר מפני "זרמי העומק" השליליים ברצועה, ובהם כישלון שיחות הפיוס הפלשתיני, המצב ההומניטרי הקשה, כישלון המשילות של חמאס וקריסת התשתיות.

הרמטכ"ל הוסיף ומזהיר בראיון כי "יש ברצועה תסכול גדול מאוד, האינטרס שלנו הוא לשמר את המציאות הביטחונית הקיימת לפחות עד סוף השנה, כדי לאפשר השלמה של התשתיות הביטחוניות נגד המנהרות".

נוסף על כך, איזנקוט מותח בראיון ביקורת על הניצול הציני שעושים גורמים פוליטיים בצה"ל, מביע דאגה רבה לנוכח השסעים בחברה הישראלית שמסוכנים לדעתו מהאיומים החיצוניים על מדינת ישראל - ומבהיר כי אין בכוונתו להיכנס לפוליטיקה.

יצוין, כי רק אתמול נחשף מחדל צה"לי חמור, כאשר שלושה מחבלים הסתובבו באין מפריע סמוך ליישובים ישראלים כשבידיהם רימונים וסכין: הבוקר, סמוך לשעה 9:00, גילו בצה"ל פרצה בגדר המערכת, וכן עקבות שהגיעו עד למרחק של כ-200 מטרים סמוך לבסיס כיסופין - בין 20 ל-30 ק"מ מגבול רצועת עזה בתוך שטח ישראל.


המחבלים מסתובבים אתמול חופשי בשטח ישראל

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', מיד עם גילוי העקבות, פתחו בצה"ל בסריקות נרחבות בכל האזור, ורק לאחר כשעתיים אותרו שלושה מחבלים תושבי רפיח בני אותה משפחה. ברשותם נמצאו שלושה רימונים, סכין ואזיקונים.

מדובר במחדל מצד צה"ל, כאשר שלושה מחבלים שבידיהם נשק, מסתובבים באין מפריע בתוככי השטח הישראלי מבלי שיתגלו. המחבלים עברו בדרכם סמוך ליישובים ישראלים, ורק בחסדי שמים לא עשו דבר.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, בטקס הנחת אבן פינה בחלקה 91 שבנתיב האבות בגוש עציון, התייחס לאירוע החריג ואמר "האירוע נמצא בבדיקה. אני לא מוכן לדבר כל עוד לא ראיתי תחקיר מבצעי. אני ביקשתי, עד יום חמישי בבוקר, להניח על שולחני ממצאים של התחקיר המבצעי ורק אחרי זה יהיה אפשר להתייחס".

יצוין, כי זה איננו המחדל הראשון, זו מבוכה שלישית לצה"ל בשבוע האחרון, בו בזמן שהוא נערך לצעדת המיליון שמארגן חמאס לעבר הגדר ביום שישי ערב חג הפסח.

מקרה זה מצטרף, לשני מבוכות קודמות, הראשון אירע בשבת בבוקר, כאשר ארבעה פלסטינים חצו את הגדר מעזה לישראל וניסו להצית כלי הנדסי שעבד בבניית המכשול התת קרקעי נגד המנהרות שבונה חמאס.

בתיעוד שפירסמה רשת 'אל ג'זירה' נראים חמישה דמויות מתקרבות לגדר, ארבעה מהם חוצים דרך פירצה בגדר רצים לעבר כלי הנדסי. בתיעוד נראה עשן מיתמר מאזור הכלי ההנדסי ולכן ההערכה היא כי ניסו להציתו ולגרום להשבתתו. טנק צה"לי דהר לעברם והם נמלטו בחזרה לרצועת עזה.

המקרה הנוסף שהביך את צה"ל השבוע, אירע בערבו של יום ראשון, כאשר אזעקות צבע אדום הופעלו ביישובי עוטף עזה ועקב כך שוגרה כמות גדולה של מיירטים ממערכת כיפת ברזל, בעוד הירי מעזה היה מקלעים בלבד ולא היה מדובר ברקטות.
גדי איזנקוט ישראל היום חמאס עזה מבוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד