י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מתיחות חדשה בקואליציה • נתניהו הורה: לקדם את חוק המואזין

מתיחות חדשה בקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את יו"ר הקואליציה דודי אמסלם לקדם במושב הקרוב חוק נפיץ נוסף - חוק המואזין • לא ברור עדיין כיצד ישכנע את החרדים לתמוך בחוק לאחר שהכריזו כי לא יתמכו בו, זאת במסגרת הדיל החרדי-ערבי

גפני ואמסלם. צילום: פלאש 90
גפני ואמסלם. צילום: פלאש 90



מתיחות חדשה בקואליציה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את יו"ר הקואליציה דודי אמסלם לקדם במושב הקרוב חוק נפיץ נוסף - חוק המואזין, כך דיווח הבוקר זאב קם בכאן - רשת ב'.

לא ברור עדיין כיצד ישכנע את החרדים לתמוך בחוק לאחר שהכריזו כי לא יתמכו בו, זאת במסגרת הדיל בין חברי הכנסת החרדים והערבים לפיו החרדים לא יתמכו בחוק המואזין והערבים לא יתנגדו לחוק שיסדיר את דיחוי הגיוס לבני הישיבות, שיובא ע"י החרדים.

בראיון לרדיו רק״ע בנושא חוק המואזין, התייחס יוזם החוק, ח״כ רוברט אילטוב לטענה לפיה ניתן היה להגיע להסכמות בנושא חוק המואזין על ידי הידברות וללא צורך בחוק: ״הצעת החוק נמצאת על סדר יומה של הכנסת משנת 2011 ועד היום מלבד הצהרות סרק, לא היתה אף יוזמה אמיתית לפשרה או ניסיון כלשהו להידברות מצד אף גורם לרבות חברי הכנסת", אמר אילטוב


גפני ויצחק ועקנין מש"ס מבטיחים שלא לתמוך בחוק

אילטוב הוסיף, "במצב הדברים הנוכחי, הפתרון היחיד הוא עיגון הנושא בחקיקה. לא מדובר כאן בחוק נגד דת מסוימת או ציבור ספציפי כלשהו, מדובר בחוק שיחזיר את השקט ואיכות החיים לתושבים אשר גרים בשכונות המעורבות. גם במדינות מוסלמיות וגם במדינות מערביות - בהן נושא חופש הדת מעוגן כזכויות חוקתיות, סוגיית מערכות הכריזה במסגדים מוסדרת ומפוקחת״.

ח״כ אילטוב התייחס גם לשיתוף הפעולה בין המפלגות החרדיות לרשימה הערבית המשותפת: ״לצערי אנחנו רואים כאן דיל בין המפלגות החרדיות לבין חברי הכנסת הערבים בסוגיות הגיוס והמואזין. אם נחזור קצת אחורה ונבחן מדוע בכלל הצעת החוק התעכבה? נאמר לנו שההתנגדות היחידה מצד חברי הכנסת החרדים לחוק המואזין נובעת כתוצאה מדאגה לצפירת השבת, דבר שעיכב את הצעת החוק לתקופה ארוכה. פתרנו את הבעיה, החרגנו את צפירת השבת מהצעת החוק ועדיין המפלגות החרדיות מתנגדות לחוק״.

לפני כמה חודשים נחשף ב'בחדרי חרדים' תיעוד וידאו, בו נראים הח"כים גפני וועקנין מש"ס, מבטיחים לח"כ אחמד טיבי שלא יצביעו בעד החוק.
חוק המואזין רוברט אילטוב הערבים החרדים דיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד