י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מלחמה חדשה: מצנתק על הלוויות ושיעורי תורה? תיחסם בכשרים

עדויות שהגיעו לידי 'בחדרי', מספרות על התעמרות של 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' באנשים שמפעילים קוים תמימים: "הם מתנהגים כמו מאפיה. חוסמים כל דבר בעצימת עיניים, והורסים לאנשים פרנסה. לא למטרה זו הוקמה ועדת הרבנים" • והם גם מאיימים בהקמת גוף חדש

מרכזיית טלפונים. (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)
מרכזיית טלפונים. (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)



סערה חדשה סביב ועדת הרבנים לענייני תקשורת. ל'בחדרי חרדים' הגיעו בימים האחרונים כמה וכמה עדויות, לפיהן 'ועדת הרבנים לענייני תקשורת' המנוהלת על ידי העסקן יונתן לפקוביץ, חסמה קווים של שיעורי תורה ולוויות, שכל חטאם שהם מצנתקים למנויים שנרשמו מראש במערכת.

כך לדוגמה, אחד מאלו המפעילים קו של זמני לוויות הוא הרב צ'ציק מירושלים, שמפעיל את קו 'קול גשר החיים' המודיע על זמני לוויות וניחום אבלים לנרשמים מראש.

בימים האחרונים חסמה הוועדה את ההתקשרות ממספרים כשרים למספר עקב כך שהוא מצנתק להודיע על הלוויות.

גם הרבנית רובין מרחוב צפניה בירושלים המוסרת בקו שלה שיעורי פרשת השבוע במספר טלפון ל- 4000 מנויים נחסמה מדובר בקו שסגור רק לנשים ברשימה מיוחדת והוא נחסם.

עדות נוספת הוא הרב סקולט המפעיל גם קו פרטי שלא אשכח תורתך שגם נחסם. גם קווים של בתי הספר המשגרים הודעות קוליות להורי התלמידים והתלמידות נחסמו - גם לאחר שפנו עם טפסים לאישור נענו בשלישית בטענה כי הקו מחייג לאנשים עם תוכן.

בנוסף קו של קהילה שיש להם טלפון על 'עזר ליולדות' שם נרשמים מתנדבים לעזור למשפחות שהאישה ילדה רב הקהילה פנה במכתבים לוועדה אך נענו בשלילה.

בעקבות כך יזמו כמה אנשים בהתייעצות עם רבני קהילות על הקמת ועדה חדשה ומעבר המוני למסלולים חילופיים בסגנון החסימה לבני חו"ל.

במודעה שתפורסם בערב החג בריכוזים החרדים ומתפרסמת לראשונה ב'בחדרי חרדים' נכתב: "לידיעת הציבור לאחר ש"ועדת הרבנים לעניני תקשורת" עברה לידי בעלי אינטרסים החוסמים את כל קווי התוכן התורנים ההלכתיים והכשרים למהדרין בניגוד לפסק בתי הדין, בנוסף לגזילת ממון הציבור וקיפוח פרנסתם, והשתלטות על שוק המכשירים בסירוב לאשר כל מכשיר איכותי חדש אך ורק משיקוליים רווחיים לקופתם. לכן אם עד שלושים יום לא יתוקן הדבר יבוצע מעבר המוני למסלולים חילופיים (בסגנון החסימה הנהוגה לבני חו"ל, ללא חשש פריצת גדר ח"ו) בהתאם להתארגנות ועדת הרבנים החדשה בראשות רבני הקהילות שליט"א".

"לפניות לעסקנים המסורים היוזמים את הועדה בראשות רבני הקהילות שליט"א, הארות והצעות וליטול חלק בזיכוי הרבים", נכתב.

אחד העסקנים שמטפל בנושא, אומר בשיחה כאובה ל'בחדרי חרדים': "צריך להבין שוועדת הרבנים הוקמה כדי שיהיה מכשירים כשרים בלי אינטרנט ובלי קווי תוכן לא ראויים. אך בפועל זה הפך ל"נטו ביזנס". הם חוסמים את כל קווי התוכן הכשרים, קווי שמירת הלשון, קווי לוויות, קווי הלכות, קווים משפחתיים, הם חסמו אף קו בו סב נוהג לדבר לנכדיו".

העסקן ממשיך, "ואז מה קורה? אתה פונה אליהם, והם לא עונים. אין עם מי לדבר. אתה מאיים עליהם בתביעה בבית דין, ואז הם פותחים, וסוגרים אחרי כמה ימים. הם חוסמים כל דבר בעצימת עיניים, הם הורסים פרנסה והורסים לאנשים את החיים. לא למטרה זו הוקמה וועדת הרבנים", הוא אומר.

"אנחנו הולכים על דרכים חלופיות של סינון עולמי בשם 'טעג', שהמכשירים שלהם חסומים, רק אין להם מספר כשר שזו הבעיה היחידה. אין לנו שום עניין להקים מסלול חדש, אך באם לא ייענו לדרישתנו לא תיוותר לנו ברירה".

"מה בסך הכל אנחנו רוצים?", הוא חוזר ואומר. "להודיע על לוויה, למסור שיעורי תורה. זה לא עניין של כשרות ואי כשרות. הם נלחמים בדברים שלא צריכים. הם פשוט מתנהגים כמו מאפיה, כשכל מי שניסה אי פעם ליצור קשר איתם יודע שהם פועלים כמו גוף מחתרתי, הם לא מתייחסים אליך"

את תגובת מזכיר ועדת הרבנים לענייני תקשורת יונתן לפקוביץ לא היה ניתן להשיג. ולכשתתקבל נשמח לפרסמה.





טלפונים כשרים וועדת רבנים צינתוקים קו לוויות קול גשר החיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 51 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד