ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

גפני זועם: "חילול ה'. כל העולם משתומם על המצב"

במכתב ששיגר יו"ר ועדת הכספים מנכ"ל המשרד לשירותי דת, כותב גפני כי לא יאפשר את המשך המצב בו המדינה מכבידה את ההוצאות הכלכליות על ראשי הרשויות אך ורק כשמדובר בנושאי דת: "כל העולם משתומם מדוע שירותי דת המדינה משתתפת כל כך מעט"

גפני. צילום: פלאש 90
גפני. צילום: פלאש 90



במכתב ששיגר יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אל עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת, כותב גפני כי לא יאפשר את המשך המצב בו המדינה מכבידה את ההוצאות הכלכליות על ראשי הרשויות אך ורק כשמדובר בנושאי דת, ׳הדבר גורם לחילול השם מאין כמותו׳.

גפני ציין כי "כאשר ראש רשות מקומית נדרש להשתתף בשירותי חינוך או רווחה, המדינה משתתפת ב- 75% ואילו הרשות המקומית ב-25% , ובתחבורה - המדינה משתתפת בלמעלה מכך ואילו בשירותי דת המדינה משתתפת ב-40% בלבד כאשר כל העולם משתומם מדוע שירותי דת המדינה משתתפת כל כך מעט".

גפני קובל במכתבו על בקשת משרד הדתות לאשר את המשך המצב גם הלאה, "גם אם נשנה את הכללים כבקשתכם, והרשויות הגדולות ישלמו יותר והקטנות פחות, לא ישתנה המאזן האמור שגורם לחילול ד' וכך נראית התייחסות המדינה לשירותי דת".

גפני מציין כי "במשך שנים כאשר מובאת הבקשה לשינוי הכללים התחייבו אנשי משרד האוצר בוועדת הכספים כי הנושא הזה יתוקן ויותאם לשיעור ההשתתפות במשרדים האחרים כאמור, אע"פ כן הבאתם ברגע האחרון שינוי כללים ללא התייחסות להבטחת הממשלה".

לסיכום מכתבו מציין יו"ר ועדת הכספים כי הוא "יקיים דיון דחוף בבקשתכם ובדרישותיו לשינוי המצב המעוות הפוגע הן בראשי הרשויות, הן בציבור והן בשירות הדת בישראל".





משה גפני מועצה דתית עודד פלוס מימון המשרד לענייני דת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד