י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

‏טראמפ: "נשיא סין אמר שקים מצפה לפגישה"

שבועות לפגישת נשיא ארה"ב ורודן צפון קוריאה, שתתקיים לאחר שנים מתוחות בין המעצמות ואחרי שנה של חילופי מהלומות מדיניות הדדיות, אומר טראמפ כי "עכשיו יש סיכוי טוב שקים ג'ונג און יעשה מה שנכון לעם שלו ולאנושות. אני מצפה לפגישתנו"

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס



בעוד כמה שבועות אמור רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און לפגוש את נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפגישה שמוגדרת גורלית בכל הנוגע לתוכניות הגרעין של צפון קוריאה.

לפני יומיים המנהיג מהצפון הגיע לביקור מפתיע בסין, שם דנו המנהיגים בהתפתחויות בכל הנוגע לתוכנית הגרעין של צפון קוריאה. הנשיא טראמפ נמצא במתחים עם סין בשל חוקי הסחר בין שתי המדינות שטראמפ רוצה לשנות לרעת סין. דווקא עכשיו החליט הרודן קים להיפגש עם נשיא סין. אך כנראה שהמתחים בין סין לארה"ב לא השפיעו על הפגישה בין הנשיא הסיני לעמיתו הצפון קוריאני.

קים חושש תמיד מפני מעורבות המערב במדינתו המבודדת, ולצפון קוריאה אין קשרים דיפלומטיים עם מדינות המערב. סין היא המדינה הכמעט יחידה שמקיימת קשרים ישירים עם צפון קוריאה.

הנשיא טראמפ צייץ בטוויטר לפני זמן קצר על המפגש המתוכנן שלו עם הנשיא הקוריאני, הפגישה תתקיים בחודש מאי, עדיין לא נקבע זמן ומיקום לפגישה. מספר מדינות באירופה הציעו לארח את המפגש, אך עדיין לא פורסם היכן בדיוק ומתי.

טראמפ צייץ וכתב "במשך שנים ובאמצעות ממשלות רבות, כולם אמרו שהאיום הגרעיני של חצי האי הקוריאני הוא אפילו לא אפשרות קטנה לשלום. עכשיו יש סיכוי טוב כי קים ג'ונג און יעשה מה שנכון לעם שלו ולאנושות, אני מצפה לפגישה שלנו".

טראמפ עדכן בטוויטר על המפגש בין הנשיאים, וכתב, "קיבלתי הודעה אתמול מנשיא סין כי הפגישה שלו עם קים ג'ונג היתה טובה מאוד, וכי קים מצפה לפגישה שלו איתי, בינתיים, ולמרבה הצער, הסנקציות חייבות להשאר, עם מקסימום לחץ בכל מחיר".



כזכור, ביום שני הרודן הצפון קוריאני הפתיע ויצא לפגישה עם נשיא סין. זו הפעם הראשונה בה יצא הרודן אל מחוץ לצפון קוריאה מאז הפך לשליט בשנת 2011. פרשנים אמריקאים טענו תמיד כי הוא חושש שינסו לבצע ניסיון הפיכה נגדו בהעדרו.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' טראמפ הפתיע והודיע כי הוא יפגש עם מנהיג צפון קוריאה, לאחר חודשים של חילופי עלבונות ואיומים על שיגור טילים גרעיניים, הנשיא דונלד טראמפ הסכים להיפגש עם המנהיג הצפון קוריאני קים ג'ונג און, כדי לנהל משא ומתן על סיום תוכנית הנשק הגרעיני של פיונגיאנג, הדבר הפתיע את כל העולם, מאחר ואף נשיא אמריקאי לא פגש מעולם אף מנהיג של צפון קוריאה.

הפגישה תהיה חסרת תקדים, לאחר שבמשך שבעה עשורים של עוינות בין ארה"ב לצפון קוריאה. למדינות אין שום יחסים דיפלומטיים רשמיים. והם נשארו במצב של הפסקת אש, לאחר שמלחמת קוריאה בין השנים 1950-1953 הסתיימה בשביתת נשק ולא בהסכם שלום.

על פי הדיווח מארה"ב, המנהיג קים אמר שהוא מתחייב כי צפון קוריאה תימנע מכל ניסוי גרעיני או פיתוח טילים, הפגישה תספק אירוע דיפלומטי נדיר לאחר שנה של מתיחות גוברת בין קוריאה הצפונית לארה"ב.
דונלד טראמפ קים גונג און צפון קוריאה פגישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד