ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

האם יש אפשרות לשפר את ציון הבגרויות?

תלמידים רבים מגלים מאוחר מידי כי הציון הגרוע שלהם במבחני הבגרות מונע מהם את ההצלחה בהמשך • מה עושים כדי לשפר את הציון?

אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: הדס פרוש, פלאש 90



לעיתים מגלה תלמיד בשלב מאוחר מידי, כי העובדה שלא עבר את מבחני הבגרות מכשילה את ההצלחה שלו בהמשך. אך לאחר שכבר נבחן ונכשל – האם יש לו עדיין אפשרות לתקן? אמנם מדובר בתהליך מורכב שדורש עשייה מרובה והשקעה, אבל זה בהחלט אפשרי.

השלמת בגרויות – כיצד?

עבור תלמידים רבים האפשרות לבצע השלמת בגרויות מצילה את המצב. למעשה מדובר בפתרון שמאפשר להם להתגבר על הכישלון הצורב, ולתקן אותו באמצעות בחינה מחודשת. אמנם חשוב לציין כי על מנת להצליח להיבחן ולעבור בגרויות בהצלחה, חייב יהיה התלמיד ללמוד מחדש את החומר ולהתכונן כראוי למבחן. במרבית המקרים יהיה צורך למצוא גוף מקצועי שיסייע לתלמיד בתהליך הלמידה, ולהכנה יסודית לקראת הבחינה. כי מי שנכשל פעם אחת ולא הצליח לגלות ידע במקצוע המסוים, עלול להיכשל פעם נוספת - אם לא שילמד היטב את החומר ויתכונן כראוי.

כיצד ניתן ללמוד? מהי הדרך לרכוש ידע יסודי ומעמיק במקצוע שאין לתלמיד ידיעות מספיקות בו? למעשה יש כיום בתי ספר ומוסדות לימוד שמציעים מענה בדיוק עבור מקרים כאלו. ניתן ללמוד במסגרת מוסדות אלו קורסים שנועדו להכנת התלמידים לקראת בגרויות. לאחר למידה יסודית ומעמיקה ורכישת ידע מספק יוכל הלומד לגשת שוב לבגרות.

השלמת בגרויות תיעשה כאשר התלמיד ירכוש ידע מספק, ויהיה מוכן לעבור בחינה זו בהצלחה. במהלך הלימודים יכיר התלמיד את יחידות החומר, אך בנוסף לכך יתרגל שאלות ויכיר את סגנון המבחנים שהוא עתיד לעבור. היכרות זו מועילה במידה רבה ומאפשרת לתלמיד לגשת בביטחון למבחן ולבטא את הידיעות שלו בצורה המוצלחת ביותר.

אפשר להשלים בגרויות. זה שלב חשוב עבור מי שנכשל לקראת רכישת המקצוע שלו. כי כאשר ציון לא עובר מעיב על ההצלחה של התלמיד, הוא עלול למצוא את עצמו מוגבל מבחינת רכישת מקצוע. השלמת הבגרויות תאפשר לו להתקדם הלאה, ולפתוח את הדרך להצלחה שלו בכל התחומים.
בגרויות השלמת בגרויות לימודים תלמידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד