י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ביאלה יישאר בבידוד, בורדיאנסקי יחגוג בבית וישתתף בתהלוכה

עצורי 'הפלג הירושלמי': בעוד ומאיר בורדיאנסקי ישוחרר לביתו לחגוג את ליל הסדר. אהרן ביאלה יוותר בבידוד בכלא הצבאי משום שהוא מסרב ללבוש מדים. במהלך חול המועד יקיים 'הפלג הירושלמי' תהלוכת תמיכה בעצורים בירושלים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90



בכלא או בבית? בעוד מאיר בורדיאנסקי ישוחרר בערב חג הפסח לחופשה, אהרן ביאלה יוותר בבידוד בכלא הצבאי.

שני בחורים המשתייכים לפלג הירושלמי, שוהים בימים אלו בכלא הצבאי. הראשון, מאיר בורדיאנסקי, שבעקבות מעצרו נערכו מספר הפגנות סוערות על ידי הפלג הירושלמי ישהה בביתו. תחילה נגזרו עליו 20 ימי מחבוש על ידי בית הדין הצבאי, והוגש ערר לביה"ד לערעורים אך שם, יותר מהכפילו את עונשו שנקבע ל-45 ימי מחבוש.

יחד עם זאת, כפי שדווח 'בחדרי חרדים', בית הדין קיבל את בקשת פרקליטו עו"ד מנחם שטאובר, ובאופן חריג אישר עוד במעמד הדיון את חופשתו של בורדיאנסקי לחג הפסח, על מנת שיוכל לחגוג יחד עם משפחתו.

לעומת זאת, אהרן ביאלה שנעצר בתחילת השבוע בנתב"ג נדון ל-20 ימי מחבוש, עונש קל יחסית, מאחר והוא משתמט משירות צבאי רק מאז חודש נובמבר 2017, כך שהוא נשפט בדין משמעתי על ידי מפקד יחידת מיטב אל"מ יוסי מצליח.

ייתכן ולו היה מסכים לעמוד לדין בפני קצין בדרגה נמוכה יותר, היה נשפט גם לעונש קל יותר - אולם תחילה דרש שרק בית הדין הצבאי ידון בעניינו אך חזר בו.

לאחר שנשפט ל-20 ימי מחבוש הגיש בקשה להמתקת דין כדי שיוכל לעשות את ליל הסדר בחירות, אך נכון לשעה זו, לא התקבלה בקשתו, ואת ליל הסדר הוא יעשה בבידוד מאחר והוא מסרב ללבוש מדים.

תוך כך, 'הפלג הירושלמי', מתכנן לערוך תהלוכת ענק ביום שלישי (ג׳ דחוה"מ) ברחובות ירמיהו - בר אילן - שמואל הנביא בירושלים.

לפי התוכנית יובאו ברכבי שרד העצורים המשוחררים, ובתוכם מאיר בורדיאנסקי, והם יובלו להפגנה שם יחגגו עם משתתפי התהלוכה.

בתוך כך, אחד מבכירי הפלג הירושלמי עוכב היום בנמל התעופה בן גוריון, בחשד שניסה לסייע לאדם אחר לצאת מישראל שלא כחוק. בתום חקירתו במשטרת נתב"ג, שוחרר בתנאים מגבילים הכוללים ערבויות והפקדות.
אהרן ביאלה הפלג הירושלמי חול המועד מאיר בורדיאנסקי כלא צבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד