כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מפלה לבית היהודי: פורסם מכרז מרכזי לשירות האזרחי

ההחלטה מעקרת את יכולתו של כל משרד ממשלתי לקבל מתנדבים מעמותה שהוא חפץ לקדם

בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לאחר חודשים של דיונים, החשב הכללי במשרד האוצר (החשכ"ל) פירסם אתמול מכרז מרכזי להפעלת 12 אלף מתנדבי השירות האזרחי במשרדי הממשלה וביחידות הסמך — פעילות שהיקפה כ–676 מיליון שקל בשנה.

ההחלטה מעקרת את יכולתו של כל משרד ממשלתי לקבל מתנדבים מעמותה שהוא חפץ ביקרה, כפי שמתרחש פעמים רבות במצב הנוכחי, שאחראיות על השמת המתנדבים שמונה עמותות, שחלקן מקורבות לבית היהודי ונודדות עמה לכל משרד שבו מכהנים שרי המפלגה.

בבדיקת החשכ"ל ב–2016 התגלו פגמים חמורים באופן העסקתם של מתנדבי השירות הלאומי על ידי העמותות השונות, לרבות דיווחי שווא במיליוני שקלים, שעליהם מקבלות עמותות כספים מהמדינה. חלק מהממצאים נמצאים עדיין בחקירת משטרה. הפתרון למצב, לפי החשכ"ל, טמון ביצירת מכרז אחד שיענה על כל צורכי המשרדים.

למרות זאת, שר החינוך נפתלי בנט ושר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי דרשו, בהמשך לפניית העמותות המקורבות אליהם, כי זכות המכרז תינתן לכל משרד ומשרד, והתעלמו מדו"ח מבקר המדינה, שהצביע על חוסר תיאום בין המכרזים של משרדי הממשלה השונים. אריאל ובנט אף שלחו את ח"כ בצלאל סמוטריץ', אף הוא מהבית היהודי, להציע תיקון לחוק המכרזים שאמור היה להשאיר את המצב על כנו.

כשעמד החשכ"ל להכריז על המכרז, הגיש סמוטריץ' הצעת חוק פרטית בוועדת השרים לענייני חקיקה, שבראשה עומדת השרה איילת שקד מהבית היהודי. מבוקשו של סמוטריץ' לא עלה בידו מכיוון שהצעת החוק הפרטית כלל לא עלתה לוועדה לענייני חקיקה. עם זאת, נדרשו עוד ארבעה חודשים עד להכרזה על יציאה למכרז המרכזי, שפורסמה אתמול.
הבית היהודי החשב הכללי באוצר שירות לאומי מתנדבים בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד