ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

צה"ל: "אם האירוע ייצא משליטה - חמאס ישלם מחיר כבד מאוד"

בצה"ל מתחילים הבוקר להזרים כוחות לקראת צעדת האלפים שמארגן מחר חמאס לעבר גדר המערכת • הבוקר בפעם הרביעית; נתפסו שני פלסטינים שחצו את הגדר • השר לביטחון פנים: "נעשה הכל שאזרחי ישראל יוכלו לחגוג את ליל הסדר בביטחון"

אילוסטרציה. צילום: דובר צהל
אילוסטרציה. צילום: דובר צהל



השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן, התייחס הבוקר (חמישי) להיערכות הגבוהה של צה"ל ומשטרת ישראל לקראת ערב ליל הסדר.

"אני כאחראי על משטרת ישראל קיימתי דיונים והערכות מצב בנוגע לפריסה של משטרת ישראל בערב ליל הסדר, כמובן כל שנה הפריסה היא מתוגברת והכוננות היא גבוהה יותר בכל הערים, אבל השנה היא גבוהה אפילו יותר, בעיקר בשטחי הדרום ובאזורים שבאחריות המשטרה ביישובים כמו נתיבות, אופקים ואשקלון". ארדן אמר את הדברים בראיון ליומן הבוקר בגל"צ.

"אנחנו לא נאפשר לארגון הטרור חמאס לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל, ונעשה הכל שאזרחי מדינת ישראל יוכלו לחגוג את ליל הסדר בשלווה ובביטחון עם משפחותיהם". הוסיף ארדן.

רק הבוקר דווח כי צה״ל עצר הבוקר שני חשודים אשר חצו את גדר המערכת מדרום רצועת עזה לשטח ישראל. החשודים נעצרו סמוך לנקודת החצייה והועברו לתחקור כוחות הביטחון. על החשודים נתפסו שני קאטרים וסכין. זהו המקרה הרביעי בתוך שבוע.

רק אתמול, נתפס פלסטיני בחוף זיקים לאחר שחצה את גדר המערכת. בחיפוש שנערך על גופו לא נתפס נשק. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

מקרה זה הצטרף גם למחדל החמור שאירע שלשום, כאשר שלושה מחבלים חמושים ברימוני רסס וסכינים הצליחו לחדור לשטח ישראל בעומק של כ-20 ק"מ.

במצלמות אבטחה שהתפרסמו, הם נראים מהלכים לאיטם באין מפריע סמוך לשער היישוב צאלים. בנס הם לא השתמשו באמל"ח שהיה עליהם ביישובים על פניהם חלפו.

זאת לאחר שבשבת האחרונה, ארבעה פלסטינים חצו את גדר המערכת וניסו להצית כלי הנדסי המשמש להקמת המכשול בגבול עם עזה.

אתמול במהלך טקס חילופי ראש אמ"ן, התייחס הרמטכ"ל איזנקוט לאירועים האחרונים ואמר כי "אירועי השבוע האחרון עלינו להביט פנימה ולהפיק לקחים מתקלות מתוך גישה מקצועית וצניעות על מנת להבטיח רמת דרישות ונורמות גבוהות שעמן אנחנו יוצאים להבטחת ביטחון המדינה ותושביה".

בתוך כך, צה"ל מתחיל הבוקר להזרים כוחות ליישובי דרום הארץ, זאת כחלק מההיערכות לקראת צעדת אלפים שמארגן חמאס לעבר גדר המערכת מחר (שישי - ערב חג הפסח). מדובר כמות לוחמים משמעותית שיתגברו את הכוחות שכבר פרוסים בשטח וערוכים לכל תרחיש. מה שיגדיל את כמות הלוחמים שלא יזכו לעשות את ליל הסדר בביתם.

דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס התייחס הבוקר למצב בראיון לגל"צ והבהיר: "אין לנו כוונה לפגוע בנשים או בילדים, אלא להדוף אותם. אם האירוע ייצא משליטה - חמאס ישלם מחיר כבד מאוד".


עזה צעדה צהל גלעד ארדן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד