י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

זעם על בנט ושקד בעקבות המערכון הגזעני

השד המזרחי שוב קופץ מהבקבוק והפעם הגורמים הם השרים הבכירים בממשלה - נפתלי בנט ואיילת שקד שהפיקו סרטון הומוריסטי לקראת חג הפסח • לא כולם התחברו לטקסט ולסגנון והעבירו את שבט ביקורתם

בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



ביקורת רבה נשמעת ביממה האחרונה על 'הבית היהודי' והשרים נפתלי בנט ואיילת שקד, בעקבות מערכון שפרסמו לקראת חג הפסח, שבו הם עושים פארודיה לדמויות מתוך התוכנית הטלוויזיונית 'ארץ נהדרת', על פי המבקרים, בנט ושקד מעניקים בסרטון שפרסמו – לגיטימציה ללעג על מזרחיים ודתיים.

בסרטון נראים השר בנט עם כיפה לבנה של ליל הסדר והשרה איילת שקד עם כיסוי ראש מלא כמו דתייה לאומית, הטקסטים הנאמרים בסרטון, נעים סביב ההכנות לחג הפסח ועוקצים לא מעט גופים, כמו בג"צ והם גם כוללים דברי לעג לאברך שאכל כביכול בטעות מאכל האסור על פי התורה.

העיתונאי ד"ר אבישי בן חיים תקף אותם בעמוד הפייסבוק שלו וכתב כך: "אז היום ראינו את בנט ושקד במחווה למערכון הכי גזעני נגד המסורתיים המזרחים בישראל. כבר כמה פעמים כתבתי דברים כמו אלה שאני מצטט להלן: "אני רואה את המגמות בציונות הדתית של הלעגת, ביזוי והנמכת זרמים רוחניים מזרחים ושלילתם בעיקר השסניקיות - החרדיות הספרדית והמסורתיות המזרחית. כדאי לשים לב איך הציונים הדתיים מתייצבים בראש המתענגים על המערכונים הגזענים מלעיגי המסורתיות המזרחית של ארץ נהדרת....".

בן חיים ממשיך לנמק את טענותיו נגד בנט ושקד: "היה עוד ההסבר המלא, אבל נראה לי זה מספיק, בכל זאת ערב חג וברור שבנט ושקד באו בטוב ובסבבה ולא התכוונו להרע, אבל אלה רבדים דקים".

לדבריו, "פעם הסברתי גם את ההבדל בין ראובן ואסתי בארץ נהדרת שבציונות הדתית כל כך אוהבים, לליאור שליין בגב האומה שבציונות הדתית כל כל מתעבים. בארץ נהדרת מלעיגים את המזרחים המסורתיים החלשים וזה אחלה ובזה הם בעצם באותו מחנה אנטי מזרחי, אבל שליין מכה באורתודוקסיה החזקה ובאמונותיה, כולל הלעגת האמונה בקל ממש וזה כבר קשור אליהם. לכן אין סיכוי שמנהיגי המפד''ל/הבית היהודי היו עושים מחווה למערכונים האנטי אמוניים של שליין, אבל יבוא להם טבעי לעשות שמח לחג עם מחווה למערכונים האנטי מזרחים הפוגעניים של ארץ נהדרת".

לסיום כתב הד"ר: "ועוד פעם, שקד ובנט הם אחלה והם באו בטוב, וגם הביצוע היה סבבה, אבל יש פה משהו מעבר. יום אחד יבינו... יאללה, לא חשוב. חג חרות כשר ושמח".

'בחדרי חרדים' בחר שלא לפרסם את הסרטון - הנוגד את הקו החרדי וההלכתי שבו אנו מחזיקים.
הבית היהודי ארץ נהדרת נפתלי בנט איילת שקד אבישי בן חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד