י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מכה למשטרה ולפרקליטות: אלון חסן זוכה מכל האישומים

שוקי סגיס, לשעבר מנכ"ל הנמל ודוד חסן, בן דודו ושותפו לעסקים של חסן זוכו גם הם מכל האישומים • במהלך המשפט העידו כ–100 עדים והפרוטוקול שלו נפרש על פני 7,500 עמודים

חסן. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
חסן. צילום: יוסי זמיר, פלאש 90



בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה את אלון חסן, לשעבר יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, מכל האישומים נגדו. שוקי סגיס, לשעבר מנכ"ל הנמל ודוד חסן, בן דודו ושותפו לעסקים של חסן זוכו גם הם מכל האישומים

במהלך המשפט העידו כ–100 עדים והפרוטוקול שלו נפרש על פני 7,500 עמודים. על פי כתב האישום שהוגש במארס 2016 על ידי צוות הפרקליטים עמיחי חביביאן, צחי יונגר, שלום שיפר ועפרה לוי מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), אלון חסן וסגיס ניצלו את מעמדם בנמל ופעלו לכאורה בניגוד עניינים חריף לתפקידם הציבורי ובדרכי מרמה, כדי שחברת דנה לוגיסטיקה - חברה פרטית שנרשמה על שמו של יניב בלטר, חברו של חסן - תקבל חוזים ועבודות מלקוחות מובילים בנמל. על פי הנטען, השניים, יחד עם דוד חסן, ניצלו את תלותם הכלכלית של הלקוחות בנמל ובוועד העובדים, והציגו בכזב את דנה לוגיסטיקה כגורם ששכירת שירותיו הכרחית לפתרון בעיותיהם מול הנמל וועד העובדים שלו.

הפרקליטות טוענת כי ההתקשרויות המאולצות עם דנה לוגיסטיקה הזרימו לקופתה עשרות מיליוני שקלים, שהועברו בחלקם כשוחד לאלון חסן באמצעות עסקיו הפרטיים, ואף שימשו חלק מהמעורבים לעסקות בינלאומיות של סחר בדלק גנוב והלבנת הון.

בתחילה, כלל כתב האישום גם את יניב בלטר ואחיו אורי, וכן את דנה לוגיסטיקה עצמה, אך השלושה חתמו על הסדרי טיעון שבהם הודו והורשעו בביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. בהסדרים אלה סוכם כי יניב בלטר ירצה 18 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי, חילוט רכוש בסך 2.9 מיליון שקל וקנס בסך 600 אלף שקל; על אורי בלטר נגזרו שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס בסך חצי מיליון שקל; ועל דנה לוגיסטיקה נגזר חילוט בסך 600 אלף שקל וקנס בסך 100 אלף שקל.

השופטת גילת שלו התייחסה לפרשה בכללותה בגזר הדין בעניין האחים בלטר בינואר 2017, ואמרה: "הפרשה הכללית בה מעורבים הנאשמים היא בעיקרה פרשת שחיתות של איש ציבור, שביצע לכאורה עבירות קשות של מרמה והפרת אמונים ולקיחת שוחד, תוך בניית מערך מסועף ומתוחכם שהנאשמים (האחים בלטר) היו חלק ממנו". השופטת התייחסה לכך שהאחים בלטר לא שימשו כעובדי ציבור. לדבריה, "אף שאין זה מקרה שבו הם הדיחו עובד ציבור תמים לכדי עבירה, לא ניתן להתעלם מהעובדה שגם ללא ההקשר הציבורי של הפרשה, זוהי פרשיית שחיתות ומרמה חמורה שבוצעה הן כלפי גופים עסקיים שונים, והן כלפי גורמי הנמל, שבמסגרתה נגרפו במרמה סכומי עתק".
פרקליטות משטרה אלון חסן זיכוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד