כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

האם נמצא 'המדליף' מחקירות ראש הממשלה?

אדם שהתחזה לשוטר ביחידת להב 433 ומסר בשיחות טלפון פרטים בדויים מהחקירות המתנהלות בתיק 4000, נעצר. בתוך כך, עורך דינה של שרה נתניהו הגיש אתמול תלונה למח"ש בגין הדלפות לכאורה מהחקירות

אילוסטרציה. צילום: פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



‏המשטרה עצרה אדם שצלצל לגורמים הקשורים לחקירת תיק 4000, הציג עצמו כחוקר בלהב
433 ודיווח על לכאורה שחיתות בחקירה.

אמש (רביעי) בשעות הערב נעצר לחקירה באזהרה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 חשוד בן 45 תושב תל אביב המוכר למשטרה מתחום עבירות המרמה, לאחר שבימים האחרונים נהג להתקשר לגורמים שונים שהנם בעלי זיקה לתיק 4000 הנחקר ומתנהל בימים אלה בלהב וברשות לניירות ערך, כשהוא מתחזה לשוטר המשרת ביחידת להב 433.

על פי החשד, בשיחות הטלפון מסר החשוד לבני שיחו פרטים בדויים, שאותם הציג כמידע מהחקירות המתנהלות, תוך שהוא מדגיש ומציין באוזניהם בכזב כי בידיו ראיות ממשיות שיש בהן כדי להעיד על פגיעה בהגינות ההליך החקירתי ואף יש בהן להוכיח את חפותם של המעורבים.

לאור מצג השווא שמסר לבני שיחו, נעשו פניות מטעמם למחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה וכן למשטרת ישראל.

כאמור, החשוד במעשים נעצר לחקירה והוא מובא ברגעים אלה לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בעניינו.

במשטרה מבקשים להדגיש "משטרת ישראל מנהלת חקירותיה ביסודיות ובמקצועיות ללא משוא פנים, בהתבסס על תשתית ראייתית ושיקולים מקצועיים ובהתאם להוראות החוק, הכל במטרה אחת ויחידה, להגיע לחקר האמת".

עו"ד יוסי כהן שמייצג את שרה ויאיר נתניהו, הגיש אתמול תלונה במח"ש על הדלפות לכאורה מהחקירות; "מיד לאחר סיום החקירה החל מחול שדים שקרי, מתוזמן ומתוזמר סביב חקירתם בכלי התקשורת השונים", כתב. "שעות ספורות אחר כך החלו להתפרסם באתרי החדשות טענות כוזבות, מסולפות ומעוותות על אודות דברים שנאמרו על ידי מרשיי בחקירה, ובתוך זה חלקי ציטוטים מדברים שאכן נאמרו בחקירה ואשר היו ידועים רק לחוקרים ולמרשיי".

"פורסמו בזמן אמת עובדות שהיו ידועות רק לחוקרים, כמו בקשת החוקרים לערוך עימות למרשיי, העובדה שמר יאיר נתניהו נחקר במשרדי הרשות לניירות ערך וטיב החשדות נגדו, גרסאותיהם של מרשיי לגבי הודעות מטלפונים ניידים ועוד פרטים שהיו ידועים רק לחוקרים" כתב עו"ד כהן.
הדלפות חקירה חקירת נתניהו יוסי כהן התחזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד