ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מגזר התיירות במזרח התיכון הפסיד 7 מיליארד דולר בעקבות "האביב הערבי"

מצרים, בה ביקרו בשנה שעברה 61 מיליון תיירים, צופה כי הכנסותיה מתיירות יירדו השנה ל-10 מיליארד דולר

מגזר התיירות במזרח התיכון הפסיד 7 מיליארד דולר בעקבות "האביב הערבי"

תעשיית התיירות של מדינות ערב הפסידה 7 מיליארד דולר כתוצאה מהמהומות שסחפו השנה את המזרח התיכון, אשר זכו לכינוי "האביב הערבי", כך לפי לשכת התיירות הערבית בג'דה שבסעודיה. מספר המבקרים בצפון אפריקה ובמזרח התיכון ירד ב-13% וב-11% בהתאמה, במחצית הראשונה של 2011, אמר טאלב ריפעי, מזכ"ל ארגון התיירות העולמי של האו"ם.

תיירות היא ענף התעשייה השלישי בגודלו בעולם, והיא תורמת לכלכלה העולמית 1.2 טריליון דולר, או 5.2% מהתמ"ג העולמי - בכל שנה. אחת מכל 12 משרות בעולם היא במגזר התיירות.

מתוך 61 מיליון תיירים שהגיעו למזרח התיכון בשנה שעברה, יותר מ-14 מיליון ביקרו במצרים, אשר האתרים ההיסטוריים בה הפכו אותה ליעד התיירות המוביל בעולם הערבי והמקום ה-18 בעולם, לפי ארגון התיירות של האו"ם. מצרים, אשר הכנסותיה מתיירים זרים מהוות 16% מהתמ"ג שלה ו-14% מהמשרות בה, הפסידה 80% מהכנסותיה בעונת החגים האחרונה, אמר שר התיירות המצרי, מוניר פח'רי עבד-א-נור, לעיתון הירדני "א-דוסתור". ממשלת מצרים צופה כי הכנסותיה מתיירות יירדו ל-10 מיליארד דולר השנה, לעומת 12.5 מיליארד דולר ב-2010.

אתרי הנופש והמלונות במצרים הם המפסידים הגדולים מהמשבר. מפעילת אתרי הנופש אג'יפשיאן ריזורטס דיווחה כי רווחיה צנחו ב-80% במחצית הראשונה של 2011, בעוד שאורסקום הוטלס אנד דוולופמנט רשמה ברבעון הראשון הפסד של 6.1 מיליון לירה מצרית (מיליון דולר), בהשוואה לרווח של 164.2 מיליון לירה ברבעון המקביל בשנה שעברה.

ברבעון הראשון של 2011, התקופה שבה התרחשו המהומות שהובילו להדחת הנשיא חוסני מובארק, נסוגה כלכלת מצרים ב-4.2%. התמ"ג צמח ב-1.8% בשנה שהסתיימה ב-30 ביוני, הצמיחה המתונה ביותר זה לפחות עשור. חברת הייעוץ גאופוליסיטי העריכה כי כלכלת מצרים הפסידה 9.8 מיליארד דולר כתוצאה מהמהומות השנה. כלכלות האזור הפסידו יותר מ-56 מיליארד דולר, כאשר לוב, סוריה ותוניסיה נפגעו בצורה הקשה ביותר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד