י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

נחתם הסכם הגג באלעד לבניית יחידות דיור בעיר

על פי ההסכם שמוביל משרד הבינוי והשיכון, במהלך השנים 2020-2018 ישווקו בעיר אלעד כ- 5,400 יחידות דיור ובנוסף כ- 13,300 יחידות דיור שוות ערך למסחר ותעסוקה בארבעה מתחמים בקרקע מדינה • לאלה עשויים להתווסף באישור הוועדה המקומית כ- 1,567 יחידות דיור מכוח תקנות התכנון והבניה, כך שסך הכל צפי יחידות הדיור כולל שוות ערך שישווקו בשנים אלה יעמוד על כ- 20,267 יחידות דיור

שר האוצר נואם בחתימת הסכם הגג באלעד. צילום: אלי קובין
שר האוצר נואם בחתימת הסכם הגג באלעד. צילום: אלי קובין

 


בנוסף ליחידות הדיור החדשות יוקמו בעיר גם מוסדות ציבור בניהם בתי כנסת, בתי ספר וגנים, מתנ"סים ואולמות ספורט. כלל תקציב ההסכם מסתכם בכ- 3.1 מיליארד ₪ מתוכם עבודות הפיתוח מוערכות בכ- 2.8 מיליארד ₪ ועלות מוסדות הציבור מוערכת בכ- 270 מיליון ₪.

העיר אלעד תוכננה, הוקמה ופותחה על ידי משרד הבינוי והשיכון בשנות ה-90 ומונה כיום כ- 47,000 תושבים וכ- 7,500 יחידות דיור. הסכם הגג בעיר מתוכנן להתבצע בשני שלבים כאשר בשלב הראשון ישווקו כ- 5,400 יחידות דיור וכ-1.6 מיליון מ"ר בהם כ 13,300 יחידות דיור לתעסוקה ומסחר.

בשלב השני ובכפוף לאישור גופי התכנון המוסמכים ישווקו עוד כ- 6,500 יחידות דיור כך שעם סיום השלב השני העיר אלעד תכפיל את מספר יחידות הדיור בה. חשוב לציין כי כל הבנייה תתבצע כמעטפת לעיר בצורה שווה , מבלי לפגוע במרכז העיר הקיים.

שר האוצר משה כחלון: " "פתרון משבר הדיור של המגזר החרדי הוא חלק בלתי נפרד מפתרון משבר הדיור הלאומי. אנחנו מקפידים לתת מענה לכל המגזרים והאוכלוסיות השונות בישראל. אנחנו ממשיכים לתכנן, לשווק ובנות בכל הארץ ובכל הכח ואף אחד לא יצליח לרפות את ידינו. אני מברך את שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ומשרד הבינוי והשיכון שהובילו את ההסכם החשוב הזה."

שר הבינוי והשיכון, אלוף (מיל') יואב גלנט:״זהו יום חג לעיר אלעד. רגע לפני שאנחנו מתקרבים לחג - אנחנו רואים את מגמות ההסתננות ורצון לפגוע בשגרת החיים של תושבי עוטף עזה. אנו סומכים על חיילי צה״ל. כל מי שמאיים על ביטחון ישראל - דמו בראשו. לא יהיה מצב שיפגעו אזרחי ישראלים ואנחנו נעבור לזה לסדר היום. אנו חותמים היום על הסכם גג אשר יכפיל את מספר יחידות הדיור בעיר אלעד וייתן מענה למשפחות המבקשות להתגורר בעיר.

הסכם גג זה מצטרף לשורת התכניות שאנו מקדמים בשלוש השנים האחרונות לטובת האוכלוסייה החרדית ובמטרה לקדם מגוון רחב של פתרונות דיור כפי שלא נעשה מאז קום המדינה. הדאגה לכלל המגזרים ובכללם המגזר החרדי הינו ערך מרכזי העומד לנגד עיניי מאז ומעולם. משרד הבינוי והשיכון ימשיך לפעול במלוא המרץ בשיווק תכניות הנותנות מענה לכל אזרח ולכל מגזר במדינת ישראל".

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, מר חגי רזניק: "מדובר בבשורה של ממש, באשר זהו הסכם גג ראשון אשר מתוכנן בעיר חרדית. הסכם הגג שנחתם היום מהווה צעד נוסף בשורה של צעדים שמקדם משרד הבינוי והשיכון לטובת החברה החרדית כמו כלל הציבורים בישראל."

ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש: "אנחנו באלעד עושים ומוסיפים 13 אלף יחידות דיור חדשות לעיר. עשרות אלפי זוגות צעירים במגזר החרדי והדתי נאנקים במקומות לא ראויים לדיור. לא קלה הייתה המלאכה, והיא עדיין לא הסתיימה אבל היום אני יכול להסתכל ל-13 אלף זוגות צעירים בעיניים ולאלפים נוספים, ולומר להם שהפתרון לדיור במרכז הארץ יוצא לדרך. לא ביקשנו כלום בהסכם הגג, רק שהמחירים יהיו נמוכים ממחיר למשתכן".

 

מהטקס. צילום: אלי קובין







































הסכם גג אלעד משרד האוצר יחידות דיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד