ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

המאבק לא תם • עתירה חדשה נגד עיריית תל-אביב: "התרסה בוטה"

סאגת חוק המרכולים כנראה לא הסתיימה, גם לאחר שעברה בקריאה שלישית בכנסת: 'התאחדות הסוחרים' הגישה עתירה לבית המשפט נגד עיריית תל-אביב, ובה טוענים העותרים כי העירייה לא אוכפת את חוק העזר-עירוני המחייב לסגור עסקים בשבת

מרכולים בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
מרכולים בתל אביב. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 צילום: מרים אלסטר, פלאש 90



אחרי שחוק המרכולים עבר בקריאה שלישית בכנסת ישראל - נראה שהמאבק לא הסתיים. עתירה מנהלית חדשה הוגשה היום (חמישי) לבית המשפט על ידי קובי ברמר והתאחדות הסוחרים באמצעות עו"ד דוד שוב, נגד עיריית תל אביב, לטענת העותרים העירייה לא אוכפת את חוק העזר העירוני החדש שאושר.

העותרים דורשים מבית המשפט לפעול לאלתר לסגירת כל העסקים הפועלים בעיר תל-אביב בימי מנוחה, בהתאם להלכה שנקבעה בפסק הדין של בית המשפט העליון ולסגור את העסקים הפועלים בעיר תל אביב בימי המנוחה שאין כל אפשרות לקבל בגינם היתר הפעלה בימי המנוחה ולמשל, עסקים ששטחן עולה על 500 מ"ר, בהתאם לקביעת בג"צ, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

כמו"כ דורשים העותרים מבית המשפט, לקצוב לעירייה פרק זמן קצוב ומצומצם במסגרתו תסיים העירייה את היערכותה למימוש הוראות חוק העזר, וזאת מבלי לגרוע ממתן הצווים המבוקשים.

עוד נטען כי "כל מי שהסתובב בימי המנוחה בחוצות העיר תל אביב, יכול היה להיווכח בבירור, כי עולם כמנהגו נוהג ולא ניתן למצוא אפילו רמז לפעולות אכיפה. העבריינות חוגגת בראש כל חוצות ומאות עסקים בלתי חוקיים ממשיכים לפעול בעיר תל-אביב, בימי המנוחה, תוך פגיעה קשה בשומרי החוק, בחסות העירייה ששמה את חוק העזר, שהיא עצמה חוקקה, ללעג ולקלס".

בדברי הסיכום בעתירה נכתב כי "התנהלותה של העירייה היא המשך ישיר למה שכונה על-ידי בית המשפט בבג"ץ ברמר 'ישראבלוף', כשהעירייה - זרוע שלטונית במדינת ישראל ומי שאמורה לשמש אות ומופת לשמירה על החוק - ממשיכה לרמוס את שלטון החוק עד דק".

עוד נטען נגד עיריית ת"א כי "כפי שראינו, אין מדובר במקרה 'רגיל' בו רשות שלטונית נתפסת בקלקלתה, כי אם בהתרסה בוטה, מופגנת ומתמשכת של הרשות המוניציפלית החזקה בישראל כלפי שלטון החוק בכלל וכלפי מרותה של הרשות השופטת בפרט".

כזכור, חוק המרכולים אושר בכנסת לאחר סערה פוליטית שאיימה על שלימות הקואליציה. החקיקה מחריגה את העיר ת"א ומעניקה לה היתר לפתוח מרכולים בשבת על פי קריטריונים מסויימים ובכמות ספציפית. כאמור, על פי העתירה החדשה, העירייה לא אוכפת את החוק הקיים ומאפשרת לכאורה פתיחה של עסקים בשבת שלא קיבלו היתר לכך על פי החוק.
חוק המרכולים עיריית תל-אביב עתירה פתיחת עסקים בשבת התאחדות הסוחרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד