ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

טס ללא רישיון - ומסוקיו הוחרמו • צפו

הוחרמו שני מסוקיו של תושב איתמר אשר טס ע"פ החשד באחד מהם - כשהוא ללא רישיון נהיגה • צפו בתיעוד החרמת המסוק השני

טס ללא רישיון - ומסוקיו הוחרמו • צפו
משטרת ישראל





2 מסוקים בשווי מאות אלפי שקלים הוחרמו השבוע על ידי משמר הגבול של משטרת ישראל.

במשמר הגבול של משטרת ישראל החרימו הבוקר (חמישי) את מסוקו השני של חשוד תושב איתמר שנתפס השבוע לאחר שהטיס מסוק בניגוד לחוק.

במסגרת מבצע "ביעור חמץ" בתחילת השבוע של משטרת ישראל, הבחינו לוחמי מג"ב הפועלים בגזרת עוטף ירושלים במסוק שחנה בשדה התעופה עטרות הסמוך למעבר קלנדיה. לצידו של המסוק אותרו שני חשודים כשאחד מהם חשוד בהטסתו של המסוק ובהחזקתו.


צילום: דוברות המשטרה

עם מעצרו של החשוד שנחת במקום שלא כדין התברר שלחשוד אין כלל רישיון טייס וכי המסוק ללא רישוי ואישורים מתאימים. החשוד נעצר לחקירה ושוחרר בתנאים מגבילים והמסוק הוחרם.

בפעילות הכוחות הבוקר אותר האנגר ביישוב איתמר ובו מסוק נוסף ומטוס אולטרה לייט השייכים ככל הנראה לחשוד. כמו כן במקום אותר מה שנראה כמו שדה תעופה אלטרנטיבי ממנו היה על פי החשד ממריא.



במשטרה אף מעריכים כי החשוד היה טס ללא כל תיאום עם רשות התעופה האזרחית. כאמור היום הוחרם מסוק נוסף ומטוסו אף צפוי להיות מוחרם בהמשך. עם החרמת המסוק השני החקירה נמשכת בשילוב מספר ארגונים ביניהם רשות התעופה האזרחית.

במשטרה מוסיפים כי בהתנהגותו סיכן החשוד כלי תעופה אזרחיים וצבאיים במרחב האווירי של ישראל בכך שעל פי החשד לא רק שטס ללא רישיון ועם כלי טייס שלא עומדים בקריטריונים הנדרשים אלא אף היה ממריא, טס ונוחת ללא כל אישור.

עו"ד נתי רום, המייצג את החשוד מסר בתגובה: "בלתי נתפס שלצורך יחסי ציבור משטרת ישראל עוברת על החוק, מדליפה חומרי חקירה, זאת על אף שהן בית משפט השלום הן בית משפט המחוזי קבעו כי העניין ידון בדלתיים סגורות".

לדבריו, "מדובר בנקמנות של משטרת ישראל במרשי. משטרת ישראל כבר סגרה 7 חקירות דומות נגד מרשי ואני מקווה שיחכימו לסגור גם חקירה זו. אנו סבורים שאכן הגיע הזמן להחיל ריבונות ובכלל זה את חוקי התעופה ביו"ש בהתאם לחוק הישראלי אך לצערנו זה עדיין לא המצב".
משמר הגבול עוטף ירושלים מעבר קלנדיה איתמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד