י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הראשון לציון ביקש וכחלון נענה: אוסיף 7 תקני דיינים חדשים

בפגישה שקיים הראשון לציון, הגר"י יוסף עם שר האוצר משה כחלון, ביקש הראשל"צ משר האוצר את עזרתו הדחופה באישור 7 תקני דיינים נוספים לבתי הדין הרבניים הסובלים ממצוקת כח אדם קשה • כחלון הבטיח כי מיד לאחר החג יפעל לאישור הבקשה

כחלון עם הראשון לציון הגר"י יוסף היום. צילום: פלאש 90
כחלון עם הראשון לציון הגר"י יוסף היום. צילום: פלאש 90



בפגישה שקיים הראשון לציון, הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף עם שר האוצר משה כחלון וסגנו יצחק כהן מש"ס, לפני מכירת החמץ המסורתית, ביקש הראשון לציון משר האוצר את עזרתו הדחופה באישור 7 תקני דיינים נוספים לבתי הדין הרבניים הסובלים ממצוקת כח אדם קשה.

מנהל בתי הדין הרבניים היוצא הרב שמעון יעקבי שנכח בפגישה, הציג לשר את מצבת הדיינים בבתי הדין הרבניים לעומת המצב בבתי המשפט ואמר כי לא יתכן שבתי הדין יופלו לרעה.

שר האוצר הבטיח לראשון לציון כי מיד לאחר החג יפעל לאישור הבקשה. "תושבי ישראל יקרים לליבי ובתי הדין עושים מלאכת קודש, אפעל להוספת התקנים. מה שאני מבטיח אני מקיים" אמר שר האוצר.

כזכור, ועדת המינויים לדיינים צפויה להתכנס בקרוב כשעל סדר יומה מינוי 18 דייינים חדשים כאשר חלקם צפויים להתמנות על חשבון דיינים שעתידים לצאת לגמלאות בקרוב, כעת יגדל מספר התקנים מה שיאפשר מינוי של 25 דיינים חדשים לבתי הדין הרבניים.

בסיום הפגישה קיבל השר את ברכת הראש״ל ששיבח אותו על דאגתו לשכבות המצוקה ומסירותו למעלה החלשים אף העניק לו ולסגנו הגדה של פסח עם הלכות פסח שנכתבו על ידו ובירכו בברכת חג פסח כשר ושמח.
הרב יצחק יוסף משה כחלון תקנים דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד