כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האם מטוסי F35 של חיל האוויר חגו מעל ערים באיראן באין מפריע

על פי דיווחים זרים, מטוסים מסוג F35 שקיבל חיל האוויר בשנה האחרונה מארה"ב, טסו מעל שמי סוריה, עירק ואיראן, ללא שמערכות המכ"ם מזהות את חדירתם • בדיווחים נטען, כי המטוסים המתקדמים ביותר שיש כיום לצה"ל אספו מידע וסימנו מטרות

מטוס קרב אדיר. צילום: דובר צהל
מטוס קרב אדיר. צילום: דובר צהל



האם מטוסי F35 של צה"ל טסו מעל מספר ערים באיראן? על פי הדיווח בעיתון הכוויתי אל-ג'רידה ובג'רוזלם פוסט, שני מטוסי F35 של צה"ל ביצעו בחודשים האחרונים טיסות סיור באיראן.

המטוסים האמריקאנים שנכנסו למערך של חיל האוויר בחודשים האחרונים, ביצעו את הטיסות באיראן, לישראל יש כיום שבעה מטוסים מסוג זה שנמצאים בצי של חיל האוויר, על פי הדיווח המטוסים הללו מסוגלים לטוס הלוך ושוב בין ישראל לאיראן פעמיים ביום ללא הפסקה.

על פי הדיווחים, המטוסים חמקו מהמכ"ם בסוריה ובעיראק, כולל מערכות מכ"ם רוסיות מתקדמות שהוצבו בסוריה, המטוסים טסו לאיראן מעל הערים אספהאן ושיראז, ובמקומות נוספים ששם על פי דיווחים זרים יש אתרים גרעיניים.

לא ברור אם המבצע בוצע בשיתוף פעולה עם הצבא האמריקני, שהשתתף בתרגיל גדול מאד יחד עם חיל האוויר הישראלי, בתרגיל שנקרא "ג'וניפר קוברה".

על פי הדיווחים, המטוסים הקיפו את המפרץ הפרסי בגובה רב, ערכו סיור באתרים שנחשדו כמעורבים בתוכנית הגרעין האיראנית וסימנו מטרות מסוימות. הדיווחים הללו מגיעים סמוך למועד שנקבע על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לקבל החלטה האם לפרוש מהסכם הגרעין.
מטוס קרב אדיר F35 צהל איראן חיל האוויר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד