י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רבני 'דגל' חוזרים בהם מחתימתם: "שב ואל תעשה שלא לעשות כן"

לאחר חשיפת המכתבים ב'בחדרי חרדים' וההתכתשות בין סגן שר האוצר לח"כ גפני בנושא 'ביטוח האברכים' שמקדם הסגן כהן, רבני 'דגל התורה' מבטלים את חתימתם בעקבות הוראת שר התורה הגר״ח קנייבסקי שגם הורה לפרסם זאת ברבים כל הפרטים

צילום: שוקי לרר
צילום: שוקי לרר



בעקבות חשיפת 'בחדרי חרדים' ולאחר פסיקתו של שר התורה, רבני 'דגל התורה' חוזרים בהם ממכתב התמיכה ביוזמת 'ביטוח אברכים' שיוזם סגן שר האוצר יצחק כהן מש"ס.

הבוקר (שישי) פורסם בעיתון ׳יתד נאמן׳ מכתב בכתב ידם של רבני 'דגל' ובראשם הגר״י אפרתי בו הוא כותב: ״נתבקשתי לשאול קמיה רבינו שר התורה מרן הגר״ח קנייבסקי שליט״א - אודות ההצעה ליטול מתקציב הישיבות והכוללים - לצורך עשיית ביטוח חיים לבני הישיבות. השאלה נסובה אודות שימוש ראשוני בתקציב זה שלא לצורך תמיכה ישירה בכוללים ובישיבות. דבר שלא נעשה בעבר. העולה גם גם חשש שמא גם בעתיד יבוא ליטול מסעיף זה לצורך דברים חשובים אחרים״. לכן מוסיף וכותב הרב אפרתי בכתב ידו כי ״לאחר שמיעת הדבר השיב מרן שליט״א כי שב ואל תעשה שלא לעשות כן. כמו״כ השיב מרן שליט״א - לפרסם דעתו זאת ברבים שלא לעשות כן״.

על המכתב שפורסם הבוקר נוספו גם ציטוטים של אותם הרבנים שחתמו על מכתב התמיכה שנחשף ב׳בחדרי חרדים׳; הגר"י רוזן, הגר״י זילברשטיין והגר"צ ובר, שחזרו בהם מחתימתם בעקבות פסיקת הגר"ח קניבסקי.

כזכור ׳בחדרי חרדים׳ חשף בתחילת השבוע את מכתב הרבנים שתומך בתוכנית שיוזם סגן השר יצחק כהן בו נכתב: "באנו לעודד, ולבקש ולקדם הצעה זו שכל אברך "אשר יחפוץ" וירצה להצטרף יוכל בתשלום ובהפרשה חודשית של 15 ₪ להקים פוליסת 'ביטוח חיים' והיא תהיה פוליסת ביטוח לכל דבר".

על המכתבים חתומים, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן ורבנים גדולים נוספים, בהם גם רבני 'דגל התורה', בראשם חבר מועצת גדולי התורה הגר״י זילברשטיין וכן הגאון רבי יגאל רוזן והגאון רבי שמחה הכהן קוק, לצד רבני החסידויות השונות.

במכתב כאמור קראו הרבנים לנציגים בכנסת "לקדם מהלך חשוב זה, אשר בזכותו נאיר את עיניהם של יתומים ואלמנות".

המכתב פורסם בעקבות תגובתו של יו״ר ועדת הכספים גפני לאחר ש׳בחדרי חרדים׳ חשף כי שר החינוך פרסם את טיוטת התקנות ל'ביטוח אברכים' ובכך מוציא לדרך את התוכנית שמעמידה קרן של כ-500,000 אלף ₪ שיועברו במקרה של אירוע ביטוחי ותיתן מענה חודשי למשך 15 שנה לאלמנה וליתומים.

לאחר הפרסום כאמור, הגיב יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כי "ה'קול קורא' שפורסם בנושא הביטוח לאברכים, ״הוא התערבות חמורה של משרדי הממשלה בתקציב הישיבות. לראשונה, מתכננים לקחת כסף מתוך תקציב הישיבות, דבר שלא היה מאז ומעולם".

מנגד סגן השר כהן השיב לגפני: "אני מיצר כי התערבותם של פוליטיקאים ואינטרסנטיים שונים חברו יחד בכדי ללחום ללא הצלחה בתוכנית זו. ובכך נוספו ב-8 שנים האחרונות עוד עשרות של אלמנות ויתומים ללא משענת כלכלית שיכלו בהחלט וללא ספק להכלל בתוכנית זאת".

בהודעה שפרסמה לשכתו של כהן צוין, כי ההחלטה להצטרף לפוליסה זו הינה נתונה להחלטתו העצמאית של כל אברך. 'ירצה יצטרף, לא ירצה לא יצטרף'.
ביטוח אברכים רבי חיים קנייבסקי דגל התורה מכתב משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד