י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

'צעדת השיבה': עימותים קשים סמוך לגדר הרצועה; הרוגים ופצועים

שטח הגדר בין רצועת עזה לישראל - מתוח מאוד: משעות הבוקר מתעמתים עשרות פלסטינים עם כוח צה"ל שמטיל עליהם קפסולות 'גז מדמיע' ויורה נשק חי מטנקים • הפלסטינים מדווחים על 7 הרוגים ומאות פצועים • הערכה: העימות עלול להתגבר לקראת אחר הצהריים

'צעדת השיבה', צילום: רויטרס
'צעדת השיבה', צילום: רויטרס



אלפי פלסטינים נמצאים בשעה זו בשישה מוקדי מפתח לאורך גדר המערכת בין ישראל לרצועת עזה. הפלסטינים מבעירים צמיגים ומיידים אבנים לעבר הגדר וכוחות צה"ל.



הכוחות, שהגיעו עם תגבור גדול, מלווים בהערכות מצב תמידיות ע"י הדרגים הגבוהים, מגיבים למפגינים באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לעבר מספר מסיתים מרכזיים.

לאור הערכת המצב, הכריז צה"ל על השטח - כשטח צבאי סגור במרחב הגדר. כל פעילות בשטח הזה מחייבת אישור. בצה"ל מוסרים כי בשלב הזה אין הוראות מיוחדות לתושבי העוטף וכי הם נקראים להמשיך בשגרת יומם הרגילה.

על פי דיווחים של הסער האדום והפלסטינים ברצועה, במהלך העימותים נהרגו 6 פלסטינים נוספים מאש צה"ל. בנוסף, ישנם כ-550 פצועים רובם באורח קל מאוד במוקדי העימותים ובבתי החולים. לטענתם, חלק מהפצועים - כתוצאה בירי של נשק ח ולא רק מהגז המדמיע.

גורם צבאי מסר כי "השיא עוד לפנינו, הערכות הן כי לקראת השעה 14:00 המספר יגיעו לעשרות אלפים אנחנו ערוכים חזקים ולא נאפשר שום פגיעה בריבונות או במתקנים צבאיים".



מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל נערך מראש בכוחות גדולים וערוך לפעול בתרחישים שונים. לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל או בתשתיות ההגנה בגדר. כוחות צה"ל ערוכים בשטח. ארגון טרור חמאס מסכן את תושבי הרצועה והופך אותם כסות לפעולות טרור. על ארגון הטרור חמאס אחריות לכלל האירועים והשלכותיהם".

כזכור, הבוקר נהרג, כך ע"פ טענת הפלסטינים, בן 27 מאש צה"ל סמוך לחאן יונס.

צילומים מזירת העימותים: רויטרס





צעדת השיבה עימותים פלסטינים עזה גדר הרצועה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד