כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

צפו: סוכל פיגוע ירי בגבול רצועת עזה; 5 נהרגו

סמוך לכניסת חג הפסח סיכל צה"ל פיגוע ירי שתוכנן לעבר חיילים, וחיסל לפחות 5 אנשי הזרוע הצבאית של חמאס • ראש הממשלה: "ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה" • צפו בתיעוד הדרמטי מסיכול הפיגוע וחיסול אנשי חמאס

צפו: סוכל פיגוע ירי בגבול רצועת עזה; 5 נהרגו



סמוך לכניסת חג הפסח, סוכל פיגוע ירי שתכננה חוליית טרור במרחב הגדר בצפון הרצועה. שני מחבלים התקרבו אל הגדר וירו לעבר כוחות צה"ל. הכוח שהיה במקום הגיב באופן מיידי בירי משולב נק"ל וטנק לעבר המחבלים ועמדות חמאס בקרבת מקום. כמו כן בוצע ירי באמצעות כלי טיס לעבר הזירה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.



"ניסיון פיגוע הירי הוא אירוע חמור והוכחה נוספת לכך שארגוני הטרור ברצועה בהובלת חמאס משתמשים בהפרות הסדר כמחסה לטרור" נמסר מצה"ל. "לא נאפשר להפוך את גדר המערכת למרחב של טרור".

בארגון הטרור חמאס הודיעו כי "5 מתוך ה-16 ההרוגים אתמול בעזה - הם אנשי הזרוע הצבאית שלנו". האו"ם קורא לוועדת חקירה בעקבות סרטון של מפגין נמלט שנורה.

ממשרד החוץ נמסר כי הגדר בין ישראל לבין רצועת עזה מפרידה בין מדינה ריבונית לבין ארגון טרור. "היא מפרידה בין מדינה, שמגינה על אזרחיה לבין רוצחים השולחים את בני עמם אל הסכנה. הגדר מפרידה בין צבא שמפעיל כוח מתוך הגנה עצמית ובצורה ממוקדת ופרופורציונאלית לבין החמאס, שמנסה לפגוע מזה שנים, כולל אתמול, במיליוני ישראלים ושמקדש את הרצח והמוות".

עוד הוסיפו כי "מי שטועה לראות במפגן הרצחני הזה ולו קמצוץ של חופש ביטוי הוא עיוור לאיומים עימם מתמודדת מדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאירועים ביממה האחרונה ואמר: "‏כל הכבוד לחיילינו ששומרים על גבולות המדינה ומאפשרים לאזרחי ישראל לחגוג את החג בשקט. ישראל פועלת בתקיפות ובנחישות כדי להגן על ריבונותה וביטחון אזרחיה".

בתוך כך, ערוץ 'אל-מנאר' של ארגון חיזבאללה דיווח כי מל"ט ריגול ישראלי התרסק בדרום המדינה, בין הכפרים ברעשית ובית יאחון שבדרום לבנון. בכלי תקשורת לבנוניים דווח כי כוחות הנדסה של צבא לבנון סגרו את האזור והחלו לסרוק את השטח בחיפוש אחר המל"ט.

ברשת אל-מנאר גם פרסמו תמונות של השברים. על פי הפרסומים, הוא היה חמוש ב-4 טילים. דובר צה"ל אישר כי כלי טיס בלתי מאויש נפל במהלך ליל חג הפסח בשטח פתוח כתוצאה מתקלה טכנית: "האירוע ייבדק, אין חשש לדליפת מידע".
חוליית טרור צפון הרצועה צעדת השיבה פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד