י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

הנשים שעושות שופינג בלונדון ובברלין

נשים חרדיות רבות נוסעות לחו"ל לנופש או לביקורי משפחות, אבל בשנים האחרונות מתגברת התופעה של חרדיות שנוסעות לחו"ל לצרכי, שימו לב, קניות. הטרנד שגורם לנשים להיפרד מהמשפחה, לעלות על מטוס, לקנות, לקנות ושוב לקנות, ועל הדרך גם לחסוך כסף

הנשים שעושות שופינג בלונדון ובברלין





אלישבע, יחד עם שלוש מחברותיה, חזרה בשבוע שעבר מסיבוב קניות. בשונה מרוב הנשים בארץ, סיבוב הקניות שלהן לא היה במרכז הקניות הקרוב לביתן, גם לא בעיר הסמוכה או אפילו בקצה השני של הארץ, אלישבע וחברותיה חזרו מסיבוב קניות ב... לונדון.

הכירו את הטרנד החדש, נשים חרדיות, מכל גווני הקשת החרדית טסות לטיול בחוץ לארץ, טיול שכל מטרתו הוא קניות, קניות ושוב קניות.

לאלישבע, שמגדירה את עצמה "חובבת שופינג מושבעת", הטרנד הזה התאים כמו כפפה ליד. "כשאני רוצה לחגוג, כשאני צריכה להירגע או בהפסקה בעבודה, אני קופצת למרכז הקניות הקרוב", מספרת אלישבע. "גם אם אני לא קונה, אווירת הקניות והשופינג עושה לי טוב".

"פעם אחת בעלי צחק עלי שאם הייתי חוסכת את כל הכסף שאני מבזבזת פה בארץ, הייתי יכולה לטוס לחו"ל ובגלל ששם הכל זול יותר, עוד היה נשאר כסף לקניות. הוא אומנם צחק, אבל אצלי נדלקה נורה. אהבתי את הרעיון והוא המשיך לכרסם בי במשך תקופה ארוכה עד שיום אחד קמתי והחלטתי פשוט לבצע אותו. כך הכל התחיל", מספרת אלישבע ל'לובי נשי'.

"סיפרתי על הרעיון לשתי חברות" היא מתארת, "הן התלהבו מאוד ויחד החלטנו על יעד טיסה, לוח זמנים וכמובן רשימת חנויות רלוונטיות בהן תכננו לבקר".



שדרת קניות בלונדון. צילום: Pixabay

הטיול של אלישבע וחברותיה היה הצלחה והן מתכננות בקרוב טיול נוסף והפעם לברלין: "להגיד שחסכנו כסף, אני לא בטוחה" אומרת אלישבע, "אבל נהנינו מאוד, זכיתי לטוס לחו"ל עם חברות, קניתי המון ואפילו הספקתי לטייל קצת ולראות את ארמון המלכה, הייד פארק ואתרי תיירים".

מסתבר שאלישבע היא לא היחידה. בשנים האחרונות, עם החשיפה לחנויות בגדים אינטרנטיות שהכירו לנשים החרדיות את מחירי הבגדים הנמוכים בחו"ל, בוחרות לא מעט נשים חרדיות לעזוב את הכל למשך כמה ימים ולטוס על מנת למלא את ארון הבגדים המשפחתי.

רוב הנשים טסות לאירופה, לשם הטיסה יחסית קצרה, השהות נוחה אצל קרובי משפחה או בקהילה היהודית וחנויות הבגדים מוכרות ומפורסמות. חלק מהנשים, כמו הדסה, מרחיקות לטוס לאמריקה: "אחרי שהתארסתי ראיתי כמה קניות אני צריכה לעשות ובחשבון פשוט הקניות, יחד עם כרטיס טיסה, יצאו זול משמעותית באמריקה, בארץ זה היה עולה לי יקר יותר".

על הבחירה לטוס לאמריקה ולא לאירופה, שלכאורה יותר קל להגיע אליה, הדסה מספרת: "בארצות הברית, כמו בארץ, צריך לדעת מה לקנות, איפה לקנות ובאיזה עונה מתאים לבוא, כך שהעובדה שיש לי שם קרובי משפחה שמכירים את החנויות והאזור, סייעה לי. כמו כן בני המשפחה שלי יכלו לעזור לי להתנייד ואני דוברת את השפה, כך שמהבחינה הזו נסיעה לאמריקה התאימה לי יותר מנסיעה לאירופה"

אומנם מדינות אירופה וארצות הברית מככבות בראש הרשימה אך לאחרונה התווסף יעד חדש ומפתיע לטיולי שופינג. קבוצות נשים חרדיות ודתיות שטסות באופן מאורגן ל... סין! מי שמארגנת את הקבוצות ודואגת לעזור לנשים עם הקניות במדינה שבה מייצרים את ה-כ-ל, היא לי אור סטיבסקי, סטייליסטית ולאחרונה גם מארגנת קבוצות טיולי שופינג לסין.

"הרעיון של הטיול שלנו הוא שזה לא טיול לאירופה או מקום אחר שנשים יכולות לטוס אליו לבד, אלא טיול לסין, שהיא מעצמת ייצור ושופינג עולמי. יש לנו מדריכה סינית מקומית, מדריכה ישראלית ואני בתור סטייליסטית צמודה שמנחה את הבנות בטיול", מספרת סטיבסקי.

"הרעיון עלה כשאני טיילתי עם בעלי בסין והוא אמר שבידיי לפתוח לנשים את העולם הענק הזה ואת המדינה הזו שהיא יחסית רחוקה, מפחידה ולפעמים נדמית כמדינת עולם שלישית." אומרת סטיבסקי. "הטיול שלנו משלב תרבות, תיירות ואופנה, בתכניה אנחנו הולכים לכל אתרי התיירים בסין כמו החומה הסינית, אבל גם מטיילות בקניונים ובשווקים".



החומה הסינית. צילום: pixabay

את חווית הקניות מתארת סטיבסקי כחוויה שאין כמוה, אבל כדי שלא לשלם ביוקר יש להכיר את התרבות הסינית: "לא תמיד אפשר לסמוך על הסינים וצריך מישהו שמכיר את השטח, מכיר את התרבות ויודע להתמקח. זה חוויה מטורפת בפני עצמה אבל בלי ניסיון, את תשלמי הרבה יותר ממה שתכננת. אני עוזרת לבנות במיקוח, מפנה את הבנות לחנויות שאני מכירה וכמובן שעוזרת להן בכל נושא הסטיילינג וההתאמות".

"בטיול הראשון שלנו התארגנה קבוצה שרובה הייתה חרדית וחלקה דתית, רובן יחסית צעירות. בכל קבוצה יש בין 15 ל-20 בנות כדי שהיחס לכל בת יהיה אישי ככל הניתן. בנות מגיעות עם סכומים שונים ל'בזבוזים', אבל לא משנה מה הסכום, הן קונות בו כפול ממה שהן היו יכולות לקנות באותו הסכום בארץ" מתארת סטיבסקי.

נראה שהטרנד, שמתחיל לאחרונה לצבור תאוצה והופך למקובל, משלב בתוכו שני טרנדים: הקניות בחו"ל, שעד היום נעשו דרך האינטרנט בעיקר וחופשות לנשים בלבד, טרנד מוכר שהופך גם הוא למקובל יותר ויותר. לאן יגיע טרנד טיסות השופינג? האם זה יהפוך מטרנד למקובלות? רק ימים יגידו.
פרויקט פסח טיסות שופינג טיסות לחול לי אור סטיבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד