י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הרב הצבאי הראשי לשעבר הלך לעולמו בגיל 66

הרב הצבאי לשעבר אבי רונצקי נפטר הבוקר לאחר המחלה הארורה ממנה סבל בשנים האחרונות • הותיר אחריו את אשתו, ששת ילדיו ונכדיו

רונצקי. צילום: פלאש 90
רונצקי. צילום: פלאש 90



ברוך דיין האמת: הבוקר (ראשון) הלך לעולמו הרב אביחי ניסן רונצקי ז"ל, מי שכיהן בעבר כרב הצבאי הראשי וכראש ישיבת איתמר שבשומרון לאחר המחלה הקשה והוא בן 66.

הרב רונצקי נולד בי"ד תשרי תשי"ב למשפחה חילונית ולמד בפנימייה צבאית בחיפה. בשנת 1969 התגייס לצה"ל ובמהלך שירותו הצבאי החל בתהליך חזרה בתשובה יחד עם אשתו רונית, אותה הכיר במסגרת שירותה כפקידה פלוגתית.

בשנת 2006 מונה לרב הצבאי הראשי, והשלים קדנציה מלאה של ארבע שנים עד לשנת 2010.

לקראת הבחירות האחרונות בשנת 2014, התמודד בפריימריז של 'הבית היהודי' ושובץ במקום ה-13. היות והמפלגה קיבלה בבחירות רק 8 מנדטים, הוא נותר מחוץ לכנסת.

ב-2016 התגלתה מחלתו הקשה, כאשר התנדב לתרום כליה, בבדיקות הרפואיות טרום הניתוח, התגלה כי המחלה הארורה מקוננת אצלו במעי הגס והוא עבר ניתוח להסרתו.

הבוקר, הלך לעולמו והוא 66 כשהוא מותיר אחריו את אשתו, ששה ילדים ונכדים.

ראש הממשלה, שר החוץ ושר הבריאות ח"כ בנימין נתניהו ספד לו בחשבון הטוויטר שלו: "בשם כל אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו של הרב תא״ל (במיל׳) אביחי רונצקי. הרב שירת כרב הצבאי הראשי וכראש הישיבה באיתמר. הוא היה לוחם ותלמיד חכם, שאהב את עם ישראל ואת ארץ ישראל".

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין ספד וכתב: ״שולח תנחומים לאלמנתו ולששת ילדיהם. הרב רונצקי איש אמיץ ופורץ דרך בכל תפקיד שביצע, אדם חסד שבדרכו לתרום כליה גילה בבדיקות שחלה במחלה קשה, נלחם בגבורה במחלה שריסקה את גופו, המשיך ללמד ולעשות חסד עד שגופו אמר די. דמותו והמורשת שהנחיל לאלפי תלמידיו ימשיכו ללוות אותנו ולהפיץ את תורתו.
חבל על דאבדין, יהיה זכרו ברוך!״.

‏"הרב רונצקי הלוחם והאהוב איננו. מפקד נועז בסיירת שקד ביומהכ״פ, רב צבאי ראשי, ראש הישיבה באיתמר, מחנך ומנהיג, אך בשבילי היה מורה ושותף לדרך. בחמישי האחרון ביקרתי אותו וכל מה שביקש בלחישה היה להתחיל מנהג בישראל שכל אחד אומר ברחוב לשני ״שלום, בוקר טוב״ עם חיוך. נוח על משכבך, אהוב". כתב יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט בטוויטר.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' ספד ואמר כי‏ "הרב רונסקי זצ"ל. דמות שגילמה יותר מכל את השילוב של ספרא וסייפא בשלמות. בן חורין אמיתי. איש תורה חזון ומעש, אמיץ ופורץ דרך במסילות ראשית צמיחת גאולתנו. השאיר מאות ואלפי תלמידים שימשיכו ללכת בדרכו ולהפיץ את אורו. יהי זכרו ברוך."

ראש מועצת שומרון סיפר, כי הרב רונצקי היה איש חסד, שכמעט בכל שבת התארחו וסעדו על שולחנו משפחות שכולות. היה דמות מאחדת שאיחדה את כל עם ישראל, ימין שמאל, דתיים, חילונים, חרדים.

העמיד עשרות אלפי תלמידים בהיותו ראש ישיבת איתמר וגידל יחד עם אשתו היקרה ילדים ונכדים לתפארת.

הלוויתו של הרב תצא מבית המדרש של ישיבת איתמר, בה שימש כראש הישיבה, בשעה 17:00, משם תמשיך לבית העלמין ביישוב, שם ייטמן.
אביחי רונצקי רב צבאי ברוך דיין האמת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד