כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

גוגל צפויה להשיק חנות מתחרה לאייטיונס ברבעון הנוכחי

החנות תתחרה בחנויות המוסיקה של אפל ואמזון ותתממשק לשירות music Beta של גוגל, המאפשר לאחסן שירים ברשת ולהאזין להם במכשירים ניידים מבוססי אנדרואיד

  • כ' תשרי התשע"ב
music Beta, שירות המוסיקה בענן של גוגל. יתממשק לחנות המוסיקה של החברה  צלם: גוגל
music Beta, שירות המוסיקה בענן של גוגל. יתממשק לחנות המוסיקה של החברה צלם: גוגל

גוגל צפויה להשיק את חנות המוסיקה המקוונת שלה עוד במהלך 2011, כך דווח בביזנס אינסיידר. על פי אתר החדשות הכלכלי, לייבלים של מוסיקה החלו להכין את השותפים ואת חברות הבת שלהם. על פי הניו יורק טיימס, גוגל מצויה כעת בשלבי משא ומתן מתקדמים עם חברות תקליטים גדולות וצפויה להשיק את החנות 'בתוך מספר שבועות'. מקור בתעשיית המוסיקה בארה"ב אמר לביזנס אינסיידר כי הקטלוג של חנות המוסיקה של גוגל יושק ברבעון הנוכחי עם מספר שמות גדולים תחילה, אליהם יתלוו אלבומים מוכרים פחות.

החנות של גוגל צפויה להתחרות בחנות המקוונת של אמזון ובאייטיונס של אפל. החנות תממשק לשירות אחסון המוסיקה בענן Music Beta אותו השיקה גוגל לפני חמישה חודשים. השירות יאפשר לצרכנים לרכוש שירים בחנות של גוגל, לאחסן אותם ב-music Beta ולהזרים אותם לטאבלטים וסמארטפונים מבוססי אנדרואיד כמו גם למחשב האישי.

מדובר בניסיון של גוגל לספק שירות דומה ל-icloud של אפל, שמאפשר אף הוא לסנכרן תכנים שנרכשו באייטיונס בין מכשירים. גוגל מקווה להקדים את שירות iTunes Match של אפל שעתיד להיות מושק באוקטובר - ויאפשר לגולשים להעלות לרשת את אוספי המוסיקה שלהם בין אם נרכשו באופן חוקי או לא - להעניק להם 'חותמת כשרות' ולאפשר להאזין להם בכל מכשיר.

עם השקת שירות music Beta נמתחה על גוגל ביקורת על כך שהשיקה את השירות ללא הסכמים עם חברות התקליטים, מצב שמנסה למנוע ענקית האינטרנט כעת בטרם תפתח את חנות המוסיקה. טרם ידוע מה יהיה מודל התמחור בחנות החדשה, אך מחיר אחסון השירים יעלה 5 דולר לשנה לאחסון מעל 20 אלף קבצים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד