י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הזוי: זקנות נדחפות וחרדיות בלי כיסוי ראש

מופעי חול המועד הם האטרקציה התרבותית החצי שנתית לנשים החרדיות, מה הפלא שכולן הולכות לנצל את ההזדמנות לצרוך קצת תרבות? המריבות על הכרטיסים, האולמות המלאים והדחיפות. מופעי הפסח מוכיחים שוב: הנשים החרדיות רוצות תרבות

צילום (אילוסטרציה): pixabay
צילום (אילוסטרציה): pixabay צילום: pixabay

 

 

 


אני מרשה לעצמי להניח שבזמן שתקראי הכתבה הזו תשבנה לא מעט נשים באחת מעשרות ההופעות ומאות ההקרנות שנערכות בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. בין אם זה הפקות מושקעות של סרטים או הצגות עם מחולות ומצגת נלווית, בין אם מדובר ביוצרת מוכרת או כזו חדשה ובין אם מדובר במופע זול או יקר, נראה שלא נותר מקום אחד פנוי באף אחד מהאולמות.

אבל לא מדובר רק באולמות מלאים עד אפס מקום, בלא מעט מופעים, עוד הרבה בטרם החלה ההצגה, ההקרנה או המופע, עומדות מאות נשים מחוץ לאולם כדי לקנות כרטיסים, כולן רוצות להשיג כרטיס למיקום טוב באמצע ואם לא מיקום טוב באמצע - אז לפחות באולם ואם לא באולם, אז לכל הפחות ביציע, העיקר לא להישאר בחוץ.

שעות ארוכות בטרם מתחיל המופע כבר עומדות הנשים, משלל גילאים, משלל גווני הקשת החרדית ומשלל מצבים, מחוץ לאולם בכדי להשיג את הכרטיסים הנכספים, לא פעם לאחר המתנה של שעות ארוכות הן מגלות כי הכרטיסים שנותרו הם ליציע או אפילו לא נותרו כרטיסים.

"זה מביש", מספרת ל'לובי נשי' עדת ראיה שנכחה באחת ההקרנות הפופולריות בחג הנוכחי, "זה עבר כל גבול, נשים זקנות או בהריון נדחפות, אישה אחת נשארה בלי כיסוי ראש כי דחפו אותה!"

"אני יכולה להבין את המצב", היא מסבירה, "בציבור שלנו ברוך ה' המדיה מסוננת, אנחנו לא נחשפות לסרטים בקולנוע, או לטלוויזיה ואינטרנט, אז ההקרנות וההופעות האלה הן מנת התרבות החצי שנתית שלנו, זה פשוט עצוב."



כל המקומות הטובים - תפוסים. אולם הופעות. צילום (אילוסטרציה): Pixabay

זוכרים את דוגמת החמץ והתורים מתחילת הכתבה? איך אתם מרגישים כשאתם נדחפים בתורי הענק על מנת לרכוש מוצר? נסו לתאר איך מרגישה אישה, שנאלצת להגיע שעות רבות לפני המופע, לעמוד בתורי הענק ולבסוף לשלם מחיר גבוה ביותר על מופע רק כי אין לה אופציה אחרת?

"עמדתי בתור במשך קרוב לשעתיים", ממשיכה לשתף עדת הראיה, "כשהגעתי לקופה, הוצאתי סכום גבוה מאוד כדי לשלם אבל אז גיליתי שכל המקומות במרכז האולם היו מכורים מראש, אז אני גם עמדתי בתור, גם שילמתי סכום גבוה ביותר וגם נאלצתי לשבת ביציע".

הנשים החרדיות מצביעות ברגליים. המופעים מלאים, התורים משתרכים והמחירים שמוכנה לשלם כל אישה עבור כרטיס מצביעים על דבר אחד, הנשים החרדיות, בדיוק כמו הנשים משאר המגזרים בארץ, רוצות תרבות, צורכות תרבות ומחפשות תרבות, עכשיו צריך למצוא מי שיספק אותה.

מופעי פסח חול המועד תרבות חרדית נשים דורשות תרבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד