כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אחרי שלושים שנה: מנכ"ל איחוד מוסדות גור פורש מתפקידו

בתום ועידת איחוד מוסדות גור בשוויץ - בעוד כחודש, יפרוש המנכ"ל הרב נחמן וידיסלבסקי מתפקידו. במשך שלושים שנותיו בתפקיד, הפך את הארגון למעצמה כלכלית גדולה, המגייסת מאות מליוני שקלים בשנה. ומי יגיע במקומו? • כל הפרטים

הרב נחמן וידיסלבסקי עם הרבי מגור. צילום: ארכיון
הרב נחמן וידיסלבסקי עם הרבי מגור. צילום: ארכיון



הרב נחמן וידיסלבסקי מנכ"ל איחוד מוסדות גור מזה שלושים שנ,ה צפוי לפרוש מתפקידו לאחר הוועידה של ה'איחוד' לאחר חג הפסח, כך נוגע היום (ראשון), לבחדרי חרדים.

הרב נחמן וידיסלבסקי התחיל כמזכירו של רבי מאיר עובדיה איינפלד ז"ל, המנכ"ל המיתולוגי של האיחוד, ומאז שנכנס לתפקידו העלה ר' נחמן את ה'איחוד' למעצמה כלכלית אדירה. מארגון שגייס מיליוני שקלים בשנה, למעצמה שמגייסת מאות מיליוני שקלים בשנה.

העיתונאי עקיבא וייס מכאן 11, דיווח הערב כי הרב נחמן וידיסלבסקי אמר בשיחות סגורות: "ברצוני לפרוש מתפקידי בעוד כחודש, לאחר הועידה השנתית של האיחוד בדאבוס בשוויץ".

מכריו יודעים לספר כי בתפקידו הקריב את עצמו נחמן למען האיחוד, ואף בכל שנה מחצית מהשנה לא שהה בארץ והתמסר כולו לתפקיד. הוא היה איש אמונם של אדמו"רי בית גור שסמכו עליו את ידיהם כל השנים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ככל הנראה מי שיחליפו בתפקיד הוא הרב לייבל יוסקוביץ, מנהל המוסדות בערד וישיבת פני מנחם בבית שמש.

לייבל יוסקוביץ הינו נו"נ לאדמורי גור, סבו ר' שלמה יוסקוביץ היה חתנו של בעל ה'אמרי אמת' מגור. הוא עצמו חתנו של בעל המוסף בבית המדרש הגדול הרב שאול בוריזיקובסקי ונחשב למקורב לאדמו"ר.

כזכור, במסגרת ועידת 'זר זהב' של איחוד מוסדות גור, שנערכה באיטליה בחודש חשוון האחרון, חשף הרב נחמן וידיסלבסקי, את המספרים שמאחורי החסידות הגדולה בישראל.

חסידות גור מונה כיום למעלה מ-50,000 נפש בישראל. המוסדות מגייסים למעלה מ-50,000,000$. רק בשנת תשע"ז היו כ-480 חתונות בגור, 2200 לידות. הרבי מגור כובד בלמעלה מ-680 סנדקאות.

היום יש 2740 אברכי כוללים, 4050 בחורים בישיבות, ו-6300 ילדים בת"תים.
נחמן וידיסלבסקי איחוד מוסדות גור פרישה לייבל יוסקוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד