י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בשם חופש הביטוי: מה טוויטר רוצה מיענקי פרבר

יענקי פרבר שחלק מחייו ופופולריותו הוא הטוויטר, עד כדי כך שהוא מכונה בפי רבים 'האיש והטוויטר', חווה בימים האחרונים חסימות מעת לעת מצד הנהלת הרשת החברתית "טוויטר משאירה חשבונות של תנועת החמאס ושל האחים המוסלמים. אין ספק שמשטרת המחשבות של הליברלים והשמאל עובדת חזק"

פרבר בערוץ 24! באנגלית המשדר בישראל
פרבר בערוץ 24! באנגלית המשדר בישראל



כתב חדשות החוץ של 'בחדרי חרדים' העיתונאי יענקי פרבר הסתבך עם הרשת החברתית 'טוויטר'.

בשבוע שעבר טוויטר השעתה את פרבר מפעילות למשך 12 שעות לאחר שציוץ שלו מלפני שנה וחצי הפר את אחד הכללים שלה - האוסר לעודד שנאה. לאחר השעיה ל-12 שעות הוא הושעה שוב ל-12שעות, לא לפני שהוכרח למחוק מספר ציוצים מלפני שנתיים.

הסיבה: פרבר הגיב לפני שנתיים לצייצן מוסלמי, שטען כי ישראל היא מדינה ששונאת מוסלמים ש"הוא לא שונא מוסלמים, הוא רק שונא אנשים שמתחתנים עם עיזים, כבשים ועם ילדות בגיל 10, ומה לעשות שכל אלו מוסלמים".

עוקב שראה את התגובה שלו דיווח לטוויטר והם השעו אותו ל-24 שעות, כשפרבר שלח לטוויטר צילומים על מוסלמים שנשבעו לרצוח אותו הם טענו שזה לא נוגד את הכללים של טוויטר, וזה חופש הביטוי. כאמור טוויטר אילצה את פרבר למחוק את התגובה שלו נגד המוסלמים.

אתמול (ראשון) טוויטר השעתה שוב את פרבר למשך 12 שעות נוספות, וגם במקרה הזה הוא נאלץ למחוק ציוצים מלפני שנתיים ואף יותר, לאחר שיסתיים זמן ההשעיה יש אפשרות שטוויטר שוב תשלח לפרבר ציוצים למחוק, ואז שוב ישעו אותו ל-12 שעות.

"זה לא חדש", אומר פרבר, "טוויטר כבר הרבה זמן מחפשים צייצנים שמזוהים עם הימין ובודקים שנים אחורה איזה ציוצים הם כתבו שנוגדים את הכללים שלהם, אני לא לבד בדבר הזה, עוד המון צייצנים התלוננו על התופעה בטוויטר, בקבוצות טוויטר שאני נמצא שם כל הזמן אנשים מושעים על ציוצים ישנים מאד, מישהו מחפש אותנו, זה ברור".

לדברי פרבר: "טוויטר משאירה חשבונות של תנועת החמאס ושל האחים המוסלמים, כשצייצנים שולחים לטוויטר דיווחים על איומים שהם מקבלים מחשבונות שמזוהים עם דאעש על איום לרצח, טוויטר אף פעם לא משעה את החשבון שלהם, היא מכנה זאת "חופש הביטוי", נמאס לי כבר מכל זה, אולי הגיע הזמן להשקיע בפייסבוק, אשאר בטוויטר תחת שם בדוי כדי לראות מה אחרים כותבים, לפעמים אני חושב שמיציתי בטוויטר, אבל אין ספק שמשטרת המחשבות של הליברלים והשמאל עובדת חזק".







פרבר, אשף טוויטר ידוע, עוד הרבה לפני שהצטרף לצוות הכתבים של 'בחדרי חרדים', הוא מחזיק כיום ב-15,300 עוקבים והוא נחשב לפופולרי בטוויטר בארץ ובעיקר בחו"ל - כל ציוץ של פרבר בשפה האנגלית מגיע לחשיפה מטורפת של בין 100,000 לחצי מיליון עוקבים, הציוצים שלו גורפים מאות לייקים, שיתופים ושיח רב ברשת. הפופולריות שלו היא עד כדי כך, שזכה פעם לסימון 'אהבתי' מנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אותו הוא מרבה לשבח ולהלל בציוציו, כמו גם את בני הזוג נתניהו, בעיקר סביב החקירות. לעומתם, יאיר לפיד סופג עקיצות לרוב מצד פרבר שמרבה לשתף תיעודים משירותו הצבאי ולעקוץ בהם את לפיד שמרבה לדבר על שוויון בנטל.

"אני חושב לעבור להשקיע בפייסבוק, נמאס לי שסותמים לי את המקלדת, כמובן אני אזהר יותר בפייסבוק, אבל אולי הגיע הזמן לשחרר קצת, לכל דבר יש את השיא שלו, ואולי הגיע הזמן לפרוש בשיא, עייפתי". אומר פרבר לסיום.

טוב, בואו רק נקווה שטוויטר לא תחסום את חשבון הטוויטר של 'בחדרי חרדים' בעקבות הכתבה.
יענקי פרבר טוויטר חסימה חופש הביטוי מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד