י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פינת פאר ה' נתן ה' לקח: טור פרידה כואב

רק בשבוע שעבר כתבה פארלי מורגנשטרן פה בפינת פאר על חג בצל כאב האובדן. היא לא חשבה לרגע שהיא תהיה זו שתתמודד עם לכתו של אדם יקר ותאמץ את המסקנות שפירטה בעצמה להתמודדות. טור כואב לעילוי נשמתו של הצדיק נחמיה מורגנשטרן

צילום: הדס פרוש, פלאש 90
צילום: הדס פרוש, פלאש 90





אני כותבת ומוחקת. העיניים מלאות בדמעות כאב וגעגוע. בשבוע שעבר כתבתי ממש כאן בבמה הזו על חג בליווי השכול ועל האמונה שתשב במקומו של החסר/ה .

לא חשבתי לרגע שהשבוע אני אאלץ לכתוב טור על כך שביום שישי, שעות לפני כניסת החג, ליווינו למנוחת עולמים את חמי היקר והצדיק, שנקטף מהמחלה הארורה והוא רק בן 55 עם הספק של אדם בן 90.

החג הזה הפכנו ליתומים. הילדים הצדיקים שלך ואשתך המסורה הדגישו לכולנו ש"מה שאבא רוצה זה שנהיה שמחים". הזכרנו שטוב לך ואתה בטוח בגן עדן.

החג היה שמח מבחוץ ניסינו לחייך לשיר אבל בפנים בלב, הכל היה שבור ומרוסק. לא חשבנו לרגע שכך יראה החג, לא חשבנו לרגע שהחיים ישתנו ויגרמו לכולנו לחשב מסלול מחדש.

החג הזה למדנו על בשרנו את חשיבות הברכה "תהיה בריא". החג הזה שנכנס מיד אחרי הלוויה לא נתן לנו זמן לשבת שבעה . לא רצית שידברו המון בשבחך, אבל אני וכולנו יודעים איזה אבא הייתה איזה בעל וסבא מושלם.

הסיפורים עליך ועל החסד שעשית עם המוני אנשים הם באלפים. כולם ידעו וראו מה מסתתר מאחורי החיוך שהיה תמיד על פניך.

השקט שאמר הכל, הרוגע שהיה מדבק, הצדקות האמתית שלך והכבוד ללומדי התורה שהיה ערך עליון. כיבדת כל אדם באשר הוא ופרגנת ואהבת כל אחד ואחת. לימדת אותנו שיעור בחינוך והכל מתוך אהבה.

זכית להמציא תוסף תזונה גאוני בשם "ווידה קיימא", שהכניס להמון בתים אושר ושלמות הבית ובעיקר העניק להמון זוגות את הזכות לחבוק ילדים. אני בטוחה שכל אותן שמחות וברכות שהענקת, עומדות לימינך בשמים.




הרב נחמיה מורגנשטרן. צילום: מתוך האלבום המשפחתי

הכל התחיל לפני ארבע שנים, הרופאים הודיעו לחמי ז"ל שהמחלה הארורה פקדה גם אותו. במשך השנים ולמרות הכאב, הכרתי אישיות נדירה וחזקה שנלחמת ולא מוותרת. זכיתי ליראות מהי זוגיות אמתית, זכיתי ליראות איך מקיימים את מצוות כיבוד הורים בהידור.

בשבועיים האחרונים המצב החמיר, חמי נלחם כמו אריה לנצח את המחלה, להמשיך לחיות את החיים ולעשות טוב לעולם, אבל ה' נתן ה' לקח, יהי שם ה' מבורך.

זכיתי לפני חמש שנים בפרק ב של חיי להיכנס למשפחה מקסימה. משפחה שבה הנתינה היא ללא הפסקה, משפחה שהאמונה נוכחת שם באופן קבוע ודווקא עכשיו בזמן אמת, כשקשה וכואב, האמונה היא הדבר היחיד שמחזיק את כולנו שפויים וחזקים ושנותן לנו כוח לחזק אחד את השני בזמן של כאב וגעגוע. ואני מזכירה לעצמי את שכתבתי בטור הקודם, האמונה והזמן אלו התרופות אין להם מינון קחו כמה שאתם צריכים.

הייתה ביננו הערכה הדדית ללא מילים. פרגנת לי ונתת לי כוחות ואומץ להמשיך ולעשות הכל בכדי ליצור בעוד בתים זוגיות נכונה מתוך אהבה, נתת לי אומץ ועידוד לתת כוחות והעצמה לנשים אחרי משבר או נפילה.

"תכווני בכל הכתבות שלך , בכל מעשיך שיהיה הכל לשם שמיים" ציוות אותי,

אני משתדלת, מבטיחה.

רציתי לומר משו קטן ומהלב.
אני יודעת שאתה קורא ורואה הכל מלמעלה.

זכית להשאיר כאן משפחה חזקה, משפחה מאמינה. תודה על המתנה שגידלת בעבורי, את בעלי - אבי. אישיות נדירה, זכיתי ובגדול.

הרב נחמיה מורגנשטרן שם שאומר הכל, תהיה מליץ יושר על כולנו ובקש לפני כסא הכבוד שהמשיח יבוא עכשיו כי "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להיגאל"

ת.נ.צ.ב.ה.
פינת פאר פארלי מורגנשטרן הרב נחמיה מורגנשטרן ה' נתן ה' לקח פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד