י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אסון במלון: הפעוט בן החודש טבע באמבטיה

תוך כדי מקלחת בבית המלון בו שוהה משפחתו, איבד פעוט בן חודש את ההכרה - למרות מאמצי ההחייאה נקבע מותו בית החולים

אילוסטרציה. צילום: pixabay
אילוסטרציה. צילום: pixabay



אירוע קשה באשדוד: פעוט בן חודש, בן למשפחה חרדית, איבד את ההכרה תוך כדי מקלחת באמבטיה/ג'קוזי בבית מלון באשדוד בו שוהה משפחתו בימי חג הפסח. הוא הובהל באמבולנס לבית החולים אסותא-אשדוד כשמצבו מוגדר אנוש והוא ללא דופק ונשימה.

המשפחה ביקשה מהציבור להעתיר בתפילה עבור יקירם גבריאל בן ברכה, אולם בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

אבי עמר חובש ביחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' שהגיע ראשון לזירה סיפר: "כשהגעתי למקום האבא היה בהחייאה תוך הדרכה טלפונית ממוקד 'איחוד הצלה'. המשכתי בפעולות ההחייאה עד להגעת חובשים נוספים וצוות ניידת טיפול נמרץ שהעבירו את הפעוט תוך המשך פעולות החייאה במצב אנוש לבית החולים".

על פי הדיווח הפעוט איבד את ההכרה תוך כדי מקלחת באמבטיה בחדרם במלון בו הם שוהים לרגל חג הפסח. צוותי חוס"ן היחידה לסיוע נפשי של 'איחוד הצלה' הוזעקו למקום עקב אופי האירוע.

מנתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה כי בין השנים 2008-2018, מתו 159 ילדים בישראל עקב טביעה, מתוכם 7 ילדים מתו עקב טביעה באמבטיה.

כ-34% ממקרי הטביעה שהסתיימו במוות בשנים אלו, הינם של ילדים בגילי 0-4. בשנת 2017 מתו 15 ילדים כתוצאה מטביעות ובשנת 2018 מתו 2 ילדים כתוצאה מטביעות.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים: "חופשה עם הילדים מצריכה ערנות מוגברת של ההורים והקפדה על כללי הבטיחות".

"לילדים בגיל הרך, נדרשת השגחה צמודה ופעילה של מבוגר בכל שהות ליד כל מקור מים" אומרת אורלי. "המבוגר המשגיח יהיה במרחק נגיעה מהילד ובקשר עין עימו, ויהיה פנוי מכל עיסוק אחר, כמו שיחה, קריאה או דיבור בטלפון".

"חשוב להקפיד לרוקן את המים בתום השימוש מכל מיכל מים, לרבות דליים, גיגיות, בריכות ואמבט. ילד עלול לטבוע גם במים רדודים שעומקם כגובה הטלפון הסלולרי שכולנו מחזיקים בכיס". היא מדגישה לסיום.

מתנדבי איחוד הצלה בפתח המלון





פעוט אמבטיה מלון החייאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד