י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מעל חמשת אלפים איש עשו את ליל הסדר בתאילנד

זה כבר הפך לטרנד בקרב ישראלים רבים אשר מתכננים במיוחד טיולים סמוך לפסח כדי לעשות את ליל הסדר בבתי חב"ד הפרוסים ברחבי תאילנד

מעל חמשת אלפים איש עשו את ליל הסדר בתאילנד
יחצ



הישראלים לא מוותרים על ליל הסדר: 5,150 איש השתתפו באירועי ליל הסדר המפורסם בעולם של חב"ד תאילנד.

חודשי הכנה רבים הסתיימו להם באירועי ליל הסדר שהתקיים ביום שישי האחרון בבתי חב"ד תאילנד, ונהפך לליל הסדר המפורסם בעולם, המושך אליו מדי שנה יהודים מכל רחבי העולם, ואף רבים מהמטיילים מתכננים את מסלול הטיול שלהם, כך שיוכלו להשתתף באירוע המיוחד הנערך פעם בשנה. ליל הסדר של חב"ד תאילנד הוא כבר מסורת רבת שנים, ונהפך לנקודת מפגש של ישראלים רבים.

גם השנה נרשם גידול במספר המשתתפים באירועי ליל הסדר של חב"ד תאילנד, אשר התקיימו השנה ב10 מוקדים ברחבי תאילנד ובו השתתפו 5,150 איש. מדובר על גידול של כ-20% משנה שעברה, כאשר מרבית המשתתפים נרשמו באמצעות מערכת ההרשמה באתר. האירועים נערכו תחת אבטחה וסידורי ביטחון ותיאום עם כוחות הביטחון המקומיים.

בחב"ד תאילנד מציינים כי מדובר בהפקה לוגיסטית חובקת עולם, שהחלה לפני כחצי שנה, עם הזמנת חומרי הגלם מכל רחבי העולם, לדוגמא הבשר המגיע מארגנטינה, לשם הגיעו נציגי חב"ד תאילנד לפני מספר חודשים בטיסה שאורכה 22 שעות לכל צד. פריטים נוספים הובאו לתאילנד מיבשות נוספות בעולם בתכנון קפדני, והמנות שהוגשו בליל הסדר הוכנו על ידי השפים של רשת המסעדות חב"ד תאילנד הפועלות לאורך כל השנה בבתי חב"ד תאילנד.

את הסדר ערכו בהצלחה רבה שליחי חב"ד בתאילנד, המנהלים במשך כל השנה את בתי חב"ד בערים בנקוק, צ'יאנג מאי, פוקט וקוסמוי, אליהם הצטרפו שליחים נוספים הבקיאים בעריכת סדר רב משתתפים, המצריך בקיאות על מנת לנהל את הסדר מול קהל גדול, הוכנו שלטי ענק עליהם הסברים היכן אוחזים בהגדה. האטרקציה המרכזית היתה באוהל ענק שהוקם על שפת האגם באי קוסמוי, שם התקיים ליל סדר בו השתתפו מעל 2,000 איש ונוהל בצורה מופתית על ידי השליח המקומי.

הרב יוסף חיים קנטור השליח הראשי לתאילנד, שפתח את בית חב"ד הראשון בתאילנד בשנת 1992 בעיר בנקוק, מספר כי מרגש בכל שנה לראות כיצד עם ישראל מתאחד בתאילנד הרחוקה, סביב חגי ישראל, והכל בשמחה גדולה, וזה בדיוק רצונו של הרבי מלובביץ, שכל אחד יוכל להשתתף בליל הסדר, בכל מקום בעולם! אנחנו כאן כל השנה, מעניקים עזרה, סיוע לכל אחד!

ההכנות והבישולים לליל הסדר בתאילנד







ליל הסדר פסח תאילנד חבד מטיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד