ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הטרנדים ששברו את המחיצה: שופינג למהדרין ברשת

כבר אפשר לקרוא לזה מגיפה. קניות ברשת הם מזמן לא טרנד אלא תעשייה שלמה, אבל כמו לכל תעשיה, גם לתעשיית ההזמנות ברשת התפתחו תתי טרנדים חדשים שמאפשרים לכל אישה, גם לאלה שלא מחזיקות מחשב בבית וגם לאלה שמתחילות את השיטוט בפייסבוק, לקנות בקליק

הטרנדים ששברו את המחיצה: שופינג למהדרין ברשת





בשנים האחרונות תופעת הקניות באינטרנט היא כבר הרבה יותר מטרנד. כמעט כל אישה חרדית התנסתה בעצמה בקניה ברשת ומי שעוד לא התנסתה, לבטח מכירה אחות, שכנה או חברה שהזמינה.

כמעט הכל קונים היום באינטרנט. בגדים, תכשיטים, אוכל, ריהוט ואפילו מכוניות כבר אפשר להזמין אונליין. הרשת מלאה באתרים מוכרים כמו נקסט או אסוס שיושבים באירופה, באתרים של רשתות שיווק בארץ ומאתרים כמו עלי אקספרס, עלי באבא או איביי שהם פלטפורמות למוכרים מסין או מרחבי העולם שמשווקים דרכם את המוצרים שלהם.

נראה שהקניות באינטרנט תפסו חזק את ציבור הנשים החרדיות עם היכנסו של האינטרנט המסונן. המחירים הזולים יחסית, האיכות הטובה וההיצע האדיר שכנעו נשים שאין צורך לצאת מהבית כדי לקנות, אפשר להסתפק בכמה קליקים על העכבר ולגלות עולם שלם של אופנה שמגיע ישירות הביתה, או לפחות אל סניף הדואר הקרוב.

"התחלתי ברכישת איפור מחברה ספציפית שמכרה באינטרנט בלבד את המוצרים שלה", מספרת נעמי, "כשנולדו ילדי התחלתי לרכוש בנקסט ומאוד נהנית מהאיכות ומהמחיר הסביר, אז אני ממשיכה לרכוש משם. בשנים האחרונות לא קניתי כמעט ביגוד בארץ".

"אני קונה בעיקר בחנויות שמאפשרות משלוחים לארץ. בין השאר אני קונה איפור, ביגוד, אקססוריז, צעצועים מעץ וספרים לילדי". היא מוסיפה.

מסתבר שגם קניה באינטרנט היא מיומנות נרכשת: "אני יודעת להיצמד לתקופת ה'סיילים' - מכירות סוף עונה או לקראת חגים גויים באתרים. אני יודעת איך לבנות קולקציה של ביגוד לעונה לילד, כי באתרים מסוימים מעלים את הקולקציה במשך כמה שבועות אז צריך ללמוד איך לעשות זאת. צריך ללמוד להכיר את האתרים והגזרות שהם מציעים כי הרי אי אפשר למדוד בגד או להרגיש את הבד שלו ולפעמים התמונה לא משקפת את הבגד שמתקבל בסופו של דבר. בנוסף, צריך לדעת שלחלק מהאתרים לוקח זמן לשלוח דברים, צריך לזכור להזמין מספיק זמן מראש ולא לבנות על המוצרים אם הזמנתי באיחור", מפרטת נעמי.

אבל הטרנד, שהפך לתופעה, חודר אל תוככי המגזר החרדי, אפילו הנשים מהקהילות הסגורות ביותר כבר מצאו את הפטנטים שהופכים את הקניה באינטרנט לנגישה וכשרה מבלי לפגוע בצניעות.

חדרי המחשבים המאפשרים מצד אחד גישה בטוחה וכשרה לרשת ומצד שני מאפשרים שלא להחזיק מחשב ביתי, קיימים כבר תקופה לא קצרה, אבל בתקופה האחרונה נראה שבעלי אולמות המחשבים הללו עלו על פטנט. היום ניתן לשכור עמדת מחשב לכמה שעות על מנת, שימו לב, לבצע קניה באחד מהאתרים להזמנת בגדים. כמובן שהמחשב מחובר לסינון שמאפשר גלישה בטוחה, כך שתמורת כמה שקלים נוספים, ניתן לקנות בחנויות האופנתיות והטרנדיות ביותר.



עמדות מחשבים כשרות. צילום (אילוסטרציה) דוברות המשטרה

"חברה מזמינה דרך חברה" זו עוד שיטה שעובדת לא רע. גם למי שאין מחשב או גישה למחשב, בדרך כלל יש חברה או קרובת משפחה שלה יש מחשב עם אינטרנט. "כבר חוויתי לא מעט ביקורים חברתיים יזומים שכללו ביקור נעים אבל גם הזמנה אינטרנטית מהמחשב שאני מחזיקה בבית" מספרת נ' ל'בחדרי'.

לא רק כשר למהדרין אלא גם מפותח ומתפתח מאוד. הטרנד המוכר לא מפסיק את צמיחתו ובשנים האחרונות נפתחו לא מעט קבוצות פייסבוק או ווצאפ המיועדות לקהל הנשים הדתיות והחרדיות בהן משותפים קישורים להזמנות של מוצרים מוצלחים, ניתן לבקש מוצרים מכאלה ש"שוחות" באתרים השונים ואפשר למכור חפצים שנקנו בטעות.



קבוצות פייסבוק ווצאפ ייעודיות לקניות. צילום: pixabay

"זה הופך את כל העסק לנגיש יותר" מספרת שירה בראון, חברה באחת הקבוצות האלה. "למי שנכנסת לראשונה לאתרים, בעיקר לאלה כמו עלי אקספרס ואיביי שהם בעיקר פלטפורמות מכירה, הכל יכול להיראות כמו סינית. זו לגמרי שפה שצריך ללמוד, זו לגמרי תרבות קניה והקבוצות ברשתות החברתיות סוללות את הדרך והופכות את הכל לקל יותר. אני חושבת שזה לא יהיה סיכון להגיד שבנשים האחרונות חסכתי כמה אלפי שקלים כשהתחלתי לקנות קולקציות שלמות בסין".

"בסופו של דבר הקניה באינטרנט חוסכת זמן יקר וכיתות רגליים מתמשך" מסכמת נעמי, "אין ספק שבשנים הבאות הרכישות מהאינטרנט יהפכו לפקטור משמעותי בהרבה בהרגלי הקניות של בתים בישראל ושל בתים חרדים גם כן, אבל צריך לזכור שתמיד יהיו אנשים שמעדיפים לצאת מהבית, להרגיש את הבד או למדוד את הנעל ולכן אני מאמינה שיחד עם התפתחות השוק הווירטואלי, השוק הממשי ימשיך להתקיים, לחיות ולבעוט".
פרויקט פסח טרנדים ששוברים מחיצה קניות ברשת קניות מחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד